نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 13:53

توسعه مدارس دولتی در اولویت است/ لزوم رشد متوازن آموزش‌وپرورش

خرم‌آباد- وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه توسعه و افزایش مدارس دولتی در اولویت قرار دارد؛ بر لزوم پیشرفت متوازن و پایدار آموزش‌وپرورش در نقاط مختلف کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی ظهر امروز پنجشنبه در سخنانی در شورای آموزش و پرورش لرستان با اشاره به افزایش کیفیت آموزش در لرستان، اظهار داشت: معلمان از اصلی ترین اداره کننده گان انقلاب بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار معلم خارج از آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند، گفت: پیشرفت‌ها و اقدامات صورت گرفته بعد از انقلاب باید تشریح و تبیین شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات کشور به طور واقع بینانه، عنوان کرد: آینده هر کشوری از وضعیت امروز آموزش و پرورش می‌گذرد و نشان دهنده آن است.

صحرایی با اشاره به فعالیت شورای آموزش و پرورش، گفت: توسعه استان لرستان بسیار نامتوازن است، چون رشد در آموزش و پرورش نداریم از توسعه عقب هستیم.

وی با اشاره به محرومیت‌های فرهنگی در استان و لزوم توسعه معنوی و فرهنگی، گفت: لرستان استانی بسیار اصیل است و مردم آن صاحب شجره هستند؛ از دست دادن اصالت این استان خیلی خطرناک است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مواظب آموزش و پرورش باشیم و باید این حوزه به شکل متوازن توسعه پیدا کند، بیان داشت: در این دولت یک زمین سوخته و نا مرغوب تحویل گرفتیم و شاهد مشکلات زیادی در کشور بودیم، با این وجود دولتمردان همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار گرفتند.

صحرایی با اشاره به دیپلماسی عزتمندانه دولت، گفت: نقطه عزیمت در تحول بسیار مهم است و این نقطه آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت متوازن و پایدار باید به آموزش و پرورش توجه کنیم، افزود: هر مقدار از مدرسه فاصله بگیریم به همان میزان از پیشرفت فاصله گرفته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر بازگشت به مدارس و لزوم توجه به مدارس به خصوص مدارس دولتی، گفت: توجه به موضوع مردمی سازی، خیرین و استفاده از ظرفیت خیرین باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

صحرایی با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان لرستانی در کنکور سراسری امسال، عنوان کرد: توسعه و افزایش مدارس دولتی اولویت ما است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه مشارکت‌ها و توجه به حوزه آموزش و پرورش، گفت: مولد سازی و استفاده بهینه از فضاهای آموزش و پرورش نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین در همه حوزه‌ها علاقه مند به فعالیت هستند، لرستان در زمینه تعداد هنرستان‌ها رتبه ۳۰ کشور است و این رتبه باید ارتقا پیدا کند.

صحرایی تاکید کرد: من آمادگی دارم که در این رابطه استان را حمایت و برای سال ۱۴۰۳ سه هنرستان را در حوزه کشاورزی در استان احداث و ایجاد کنیم.

وی همچنین بر لزوم تجهیز سایر هنرستان‌ها در استان با کمک استانداری تاکید کرد و افزود: همچنین توجه به دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم اولویت ما است، متأسفانه دولت قبل توجهی به این حوزه نداشت.

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم اختصاص املاک مازاد به آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این امر از طریق انعقاد قرارداد صورت گیرد.

صحرایی با تاکید بر لزوم راه اندازی رشته‌های کاربردی در جوار صنایع و واحدهای تولیدی، بیان داشت: هر مقدار استانداری برای تقویت و توسعه اردوگاه آیت الله کمالوند کمک کند، به همان اندازه آموزش و پرورش نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به همکاری و اختصاص ۱۰ میلیارد از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تکمیل سه مرکز در لرستان، تصریح کرد: اختصاص ۴۰ هزار جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را نیز خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد پنج کانون زبان در لرستان خبر داد و گفت: همچنین برای تدوین و چاپ کتاب گویش و اشعار لری آموزش و پرورش حمایت و همکاری خواهد داشت.

صحرایی همچنین از حمایت و مشارکت مالی وزارت آموزش و پرورش برای احداث و تکمیل استخر فرهنگیان لرستان خبر داد و گفت: همچنین برای ساخت استخر دورود نیز از طریق صندوق ذخیره حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی همچنین از توزیع کتاب در میان مدارس و کتابخانه های روستایی لرستان خبر داد و گفت: حمایت و احیای مدارس شبانه روزی لرستان نیز اولویت ما در استان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حمایت مالی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در لرستان، ادامه داد: احداث دو هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی مدرسه‌ای در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466084

مهمترین اخبار ایران و جهان: