نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 12:43

اتکا به درون برای ساخت پهپاد «کرار» عصبانیت دشمن را درپی داشت

استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت پهپاد «کرار» مجهز به موشک، نشانه اتکا به توان متخصصان و جوانان داخل سبب عصانیت دشمن شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم الحاق پهپادهای «کرار» مسلح به موشک هوا به هوا «مجید» به یگان‌های عملیاتی نیروی پدافند هوایی ارتش منطقه شرق کشور با اشاره به کار بسیار بزرگ و ارزشمند  نیروهایی مسلح  اظهارداشت: پهپادهای کرار ساخت ایران، توان داخلی را به رخ ابرقدرت‌های جهان کشاند بنابراین در حوزه مقابله با تجاوز هوایی و زمینی به پیشرفت‌های روز دنیا دست یافته‌ایم.

وی با بیان این که در گذشته اگر پرنده‌ای غیر مجاز یا نامشخص وارد حریم هوایی می‌شد و به هشدارها توجه نمی‌کرد از زمین به هوا موشک می زدند افزود: بعدها جنگنده‌ها از هوا به متجاوز در حریم هوایی حمله می‌کردند و  اکنون وارد مرحله جدیدی شده ایم و جزو ۵ کشور پیشرفته در این حوزه هستیم چرا که پهپاد کرار در هوا با موشک، پرنده های مشکوک را  مورد هدف قرار می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: این توانمندی و قابلیت در انحصار ابرقدرت‌های جهانی بود و اینکه ایران توانسته با توان داخلی پهپادهای رهگیر و مسلح را بسازد قابلیتی ارزشمند و ستودنی است.

قناعت تصریح کرد: آنچه به این دستاورد ارزش می‌دهد و برای دشمن سخت و تلخ است این است که  توانمندی پهپادی توسط جوانان و دانشمندان کشور اتفاق افتاده و به آن دست یافته ایم بدون آنکه هیچ کمکی از بیرون و خدمات علمی کشورهای ابرقدرت جهانی دریافت شود.

رئیس شورای تامین خراسان جنوبی در ادامه به سخت آمدن این موضوع بر دشمن به واسطه اتکا به استعدادهای داخلی و ظرفیت‌های داخل کشور اشاره و اضافه کرد: انقلابی بودن فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران دستگاه‌های امنیتی انقلابی و تابع محض فرمانده کل قوا بودشان سبب شد تا به چنین توفیقاتی دست یابیم.

قناعت ادامه داد:  افتخار فرماندهان نظامی و انتظامی بسیجی بودن است بنابراین با همین نگاه انقلابی، مخلصانه، خستگی ناپذیر و توان بالا پای کار هستند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر وحدت رویه ای که بین ینرودهای مسلح در همه سطوح حاکم است تصریح کرد: جای بسی شکر دارد که این نیروها نگاه رجل سیاسی را ندارند بلکه تابع اوامر مقام معظم رهبری هستند و به همین دلیل هیچ گاه در نیروهای مسلح تلاطم دیده نشده چرا آن چه بر آن ها حاکم است نگاه مکتبی و انقلابی است.

قناعت اظهار داشت: وحدت رویه، تعامل و هم‌افزایی بالایی بین نیروهای مسلح وجود دارد که از این بابت بسیار خوشحال و خرسند هستیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نگاه ویژه ارتش جمهوری اسلامی به پدافند هوایی شرق کشور ارزشمند است و اطمینان داریم که هیچ تهاجم زمینی و هوایی به حریم خراسان‌جنوبی نمی‌شود زیرا رصد و رهگیری پدافند هوایی، امنیت پایدار را تامین می‌کند.

پایان پیام/

 
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603584

مهمترین اخبار ایران و جهان: