نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 23:00

توقف رفتارهای هنجار شکنان در شاهرود با ورود دستگاه قضایی

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان توقف رفتارهای هنجار شکنان در شاهرود با ورود دستگاه قضایی استان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، محمد جعفر عبدالهی بیان کرد در پی وقوع حوادث متعدد در شهرستان شاهرود طی روزهای گذشته و به منظور حفظ امنیت روانی مردم و جامعه جلسه فوق العاده شورای تأمین در سالن جلسات دادگستری آن حوزه قضائی برگزار شد.

وی افزود: متأسفانه در روزهای گذشته اتفاقات مختلفی در حوزه قضائی شاهرود به وقوع پیوسته که بایستی، ضمن رعایت آرامش عمومی جامعه با موثرین و مجریان وقوع آن حوادث برخورد قانونی و قاطع به عمل آید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: دستگاه قضائی صیانت و حفاظت از حقوق مردم و جامعه را امری ضروری و مهم می‌داند و ضمن تاکید بر، برابری همه در قبال قانون، چنانچه اشخاص با عدم کنترل هیجانات و یا از روی قصد و نیت عامدانه آرامش عمومی را جریحه دار کنند برابر موازین قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

عبدالهی در این جلسه که امام جمعه شهر شاهرود، فرماندهی فراجا استان و اعضای شورای تأمین آن حوزه قضائی حضور داشتند، خاطر نشان کرد: جرایم مخل امنیت روانی مردم دارای مصدایق گوناگونی است. برخورد با این جرایم و توجه به دغدغه آحاد جامعه بویژه افراد ارزشی و انقلابی مطالبه دستگاه قضائی از مسئولان دخیل در این موضوعات است. نباید ضریب امنیت استان سمنان لطمه ببیند، سریعاً ضاربین حادثه پارک بلوار و سو قصد کنندگان به وکیل دادگستری و عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شاهرود و ضارب محیط بان شناسایی و دستگیر و به عمل وی رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: عوامل وقوع حوادث روزهای گذشته شناسایی و بدون اغماض به مراجع قضائی صلاحیت دار معرفی و مجازات بازدارنده برای آنان صادر گردد. نهادهای مسئول رصد و پایش فعالیت‌های فعالان فضای مجازی را ادامه، کنترل و در صورت نیاز، با کسب دستور مقامات قضائی نسبت به منع قانونی فعالیت مجازی آن دسته از فعالان مجازی که قصد صدمه به امنیت روانی مردم دارند، اقدام کنند همچنین دستگاه قضائی نمی‌گذارد جان، مال و امنیت اجتماعی جامعه مورد تعرض قرار گیرد و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه به اصحاب رسانه توصیه کرد: رسانه‌های محلی و اصحاب اطلاع رسانی سعی کنند در اطلاع رسانی این گونه مسائل یار و یاور نهادهای امنیت آفرین بوده و با مدیریت عملکرد خویش، امید و وحدت را بیش از پیش به جامعه منعکس و از وقوع رفتارهای هنجار شکن و التهاب آفرین خودداری کنند.

به گزارش مهر، در یک هفته اخیر یک مورد ضرب و شتم شهروند توسط عوامل شهرداری شاهرود، ضرب و شتم دو نوجوان، هتک حرمت یک قاضی، هتک حرمت و حمله به یک وکیل و حمله به یک محیط بان در شاهرود، خشم مردم را پدید آورده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427740

مهمترین اخبار ایران و جهان: