نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 11:18

منافقین افرادی را مسلح کرده بودند که دستشان به تفنگ نخورده بود

یک فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: منافقین بعد از اسارت می‌گفتند که ما حتی دستمان به اسلحه هم نخورده بود ولی در سرپل ذهاب به ما تفنگ دادند.

سردار اسماعیل کوثری از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص عملیات مرصاد، گفت: با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ همه بدخواهان جمهوری اسلامی از جمله آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، صهیونیست‌ها، ارتش بعث عراق و نیز منافقین فکر کردند که در داخل کشور دیگر کسی نیست که امام خمینی (ره) را یاری کند. به همین خاطر خیلی سریع تصمیم گرفتند که برای دستیابی به خواسته‌های نا به حق خود اقداماتی را انجام دهند.

وی با اشاره به اسناد و مدارکی که در همان عملیات مرصاد از منافقین اسیر یا کشته شده به دست آمده است، اظهار داشت: منافقین توسط ارتش بعث عراق تا سر پل ذهاب حمایت و هدایت شدند و طبق زمانبندی که کرده بودند بنا داشتند تا حدود ۸ ساعت به میدان آزادی برسند. آن هم با حرکت مستقیم در جاده‌های مواصلاتی کم عرض آن زمان کشور و این نشانه حماقت تصمیم سران منافقین بود.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر ری شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان حمایت و پشتیبانی سران حزب بعث عراق و آمریکایی‌ها از تصمیم منافقین، اعلام کرد: قرار بود نیروی هوایی عراق آنها را حمایت کند تا به تهران برسند و تیزهوشی حضرت امام خمینی و نیز حضرت آقا که آن زمان رئیس جمهور بودند و در نماز جمعه گفتند و ما از طریق رادیو در دو کوهه آن را شنیدیم، که فرمودند با آنکه ما قطعنامه را پذیرفته‌ایم اما باید جبهه‌ها پر از نیرو باشد زیرا به این دشمن نمی‌توان اطمینان کرد از این رو و در این خصوص دوباره مردم برای حضور در جبهه‌ها بسیج شدند.

وی ادامه داد: می‌توان گفت تعداد نیرویی را که پس از پذیرش قطعنامه در جبهه‌ها داشتیم از طول ۸ ساله دفاع مقدس بیشتر بود و همین امر باعث شد تا ارتش بعث عراق را در جنوب و منافقین را در غرب کشور سرکوب کنیم و نگذاشتیم به اهدافشان برسند.

وارد آمدن ضربات سنگین به منافقین

سردار کوثری با اشاره به وارد آمدن ضربات سنگین به منافقین در عملیات مرصاد تاکید کرد: بیش از ۲۰۰۰ نفر از منافقین به درک واصل شدند و تعداد زیادی هم از آنان زخمی و اسیر شدند. این نشان دهنده آن است که سران منافقین به اندازه یک بسیجی ساده و نیروی ساده ما هم درک درست نظامی نداشتند. مسبب کشته و زخمی شدن این تعداد از نیروهای آنها، شخص مسعود رجوی و نیز همین خانمی که هم اکنون خود را همه کاره منافقین می‌داند، بود لذا اعضای منافقین باید سران خود را به خاطر این عملکرد اشتباه محاکمه کنند.

این نماینده مجلس با بیان وفاداری همراه با صلابت مردم به امام خمینی (ره) و به صحنه آمدن آنها، تاکید کرد: در عملیات مرصاد نه تنها منافقین به اهداف خود نرسیدند بلکه بیشتر از نصف توان خود را از دست دادند.

کوثری با اشاره به همراهی همه قوا و نیروهای داخلی در شکست دادن منافقین، گفت: همه نیروها در عملیات مرصاد در شکست منافقین اثرگذار بودند که از جمله نیروی هوایی و هوانیروز کشورمان بود لذا جا دارد یاد کنیم از شهید صیاد شیرازی رحمت الله علیه که به صحنه آمد و هوانیروز را فعال کرد و اینگونه همه طراحی‌های و تهدیدهای دشمن به شکست خودشان و موفقیت کشور منجر شد.

تشکیل ۲۵ تیپ ۲۰۰ نفره از منافقین قبل از عملیات

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به جنایات منافقین در خاک کشورمان، تصریح کرد: منافقین در مسیر حرکت خود از سر پل ذهاب تا اسلام آباد که وارد کشور شده بودند جنایت‌های بسیاری را انجام دادند. آنان کسانی‌که ظاهر حزب اللهی داشتند را به درخت بسته و کشته بودند و مردم منطقه جنایات آنان را فراموش نخواهند کرد.

سردار کوثری با بیان چگونگی جذب نیروهای هوادار منافقین از سراسر جهان در عملیات مرصاد، اظهار داشت: از ۲۸ تیرماه از قطعنامه ۵۹۸ توسط حضرت امام پذیرفته شد و در فاصله ۴ تا ۵ روز بعد از آن تا ۳ مرداد، منافقین به همه هواداران خود در سراسر جهان خبر داده بودند تا سریع‌تر خود را به عملیات برسانند. آنان به هوادارانشان در آمریکا، کانادا، اروپا، هند و …گفته بودند اگر به تهران برسیم و شما دیر بیایید دیگر هیچ پستی را به شما نخواهیم داد، لذا طرفداران آنها سراسیمه خود را به منافقین رسانده بودند. آنان بعد از اسارت می‌گفتند که ما حتی دستمان به اسلحه هم نخورده بود ولی در سرپل ذهاب به ما تفنگ دادند. در واقع سران منافقین این گونه با درست کردن سیاهی لشکر تعداد افرادشان را به بالای ۵۰۰۰ نفر رساندند و بدین ترتیب ۲۵ تیپ ۲۰۰ نفره درست کرده بودند. آنان به دنبال درست کردن سیاهی لشگر بودند و اینگونه می‌خواستند کل ایران را بگیرند اما موفق نشدند و جز لطف خدا چیز دیگری علت پیروزی نبود.

وی افزود: در عملیات مرصاد ضربه‌ای به پیکره منافقین وارد شد تا آنان نتوانند خودخواهانه ملت شهیدپرور ایران را تحقیر کنند. باید تاکید کرد ملت عزیز ایران سربلند و با افتخار است و منافقین خائن به ملت هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1411840

مهمترین اخبار ایران و جهان: