نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 09:02

ملت فلسطین مانند امام حسین(ع) به تنهایی می‌جنگد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، با بیان اینکه ملت فلسطین مانند امام حسین(ع) به تنهایی می‌جنگد، گفت: قلب کشورهای اسلامی با فلسطین است اما شمشیر آنها با ما نیست.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران ضمن گفتگو با مهر با تشریح اوضاع اراضی اشغالی و ایستادگی مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، گفت: مهم‌ترین دلیل ایجاد کننده این بحران، سیاست‌های ترور رژیم صهیونیستی است. اکثر جنگ‌هایی که در نوار غزه رخ داده است به خاطر عملیات‌های تروری است که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

ابوشریف با اشاره ترورهای گذشته رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در دوره‌ای که دست رژیم صهیونیستی در انجام ترور باز بود، صدها نفر از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند. در حدود سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ شخصیت‌های بزرگی از ملت فلسطین از جمله شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی و … با سیاست ترور رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

جهاد اسلامی توان درگیری طولانی مدت را دارد

وی افزود: این جنبش ظرفیت و توانمندی آن را دارد تا با حداقل امکانات، درگیری با رژیم صهیونیستی را در زمان طولانی ادامه دهد. درست است که ما هزینه‌های سنگینی را از لحاظ نیروهای انسانی و مادی در این جنگ پرداخت می‌کنیم، اما هزینه‌ها و زیان‌های رژیم صهیونیستی بسیار بیشتر است، زیرا بخش عمده‌ای از زندگی در این رژیم فلج شده است و میلیون‌ها زیان مالی روزانه به این رژیم وارد می‌شود، لذا آنها در مدت طولانی این شرایط را تاب نمی‌آورند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به ترور رهبران مقاومت، ادامه داد: در این نبرد نابرابر رژیم صهیونیستی از تمامی فن‌آوری‌های پیشرفته جاسوسی از جمله هوش مصنوعی برخوردار است و توان‌مندی بالایی در جمع‌آوری اطلاعات دارد. کادرهای بسیار زیادی در بخش اطلاعاتی این رژیم در زمینه جاسوسی فعال هستند.

وی ادامه داد: در جنگ سال ۲۰۱۴ به گفته رئیس ستاد ارتش این رژیم ۴ میلیارد دلار هزینه کرد که ۲.۵ میلیارد دلار در بخش جمع آوری اطلاعات و امنیتی بوده است.

نیروهای جهاد اسلامی از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند

وی افزود: نیروهای جهاد اسلامی از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند اما برخی اطرافیان آنها که از تلفن همراه و وسایل ارتباطی استفاده می‌کنند، یک اشتباه آنان موجب می‌شود که این ضربات بر مبارزان وارد شود و ترورها صورت گیرد. حتی برخی سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی همکاری دارند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره نقش حماس در جنگ اخیر خاطر نشان ساخت: فعلاً وظیفه و مأموریت حماس حمایت و پشتیبانی از مقاومت است. اگر حماس وارد جنگ شود کل غزه درگیر جنگ می‌شود و ما نمی‌خواهیم دامنه جنگ به کل غزه گسترش یابد. مدیریت این جنگ هماهنگی و تعامل با همه گروه‌های فلسطینی است اما در رأس این نبرد جنبش جهاد اسلامی قرار دارد.

قلب کشورهای اسلامی با فلسطین است اما شمشیر آنها با ما نیست

وی با اشاره به همگرایی رخ داده اخیر میان کشورهای اسلامی منطقه گفت: قلب کشورهای اسلامی منطقه با فلسطین است اما شمشیر آنها با ما نیست و ملت فلسطین مانند امام حسین (ع) به تنهایی می‌جنگد. در عین حال شدت حملات رسانه‌ای سعودی‌ها نسبت به گروه‌های مبارزه فلسطینی کاهش یافته است.

ابوشریف با اشاره به نقش آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: متأسفانه آمریکایی‌ها بزرگترین حامی و کمک کننده به رژیم صهیونیستی و شریک جنایات این رژیم است، اما به دلایل مختلف داخلی و خارجی از جمله به دلیل بازتاب‌های این جنگ بر افکار عمومی منطقه و درگیری آنها در اوکراین و نیز رویارویی آنها با چین، به دنبال این هستند این جنگ سریع‌تر پایان یابد. جنگ طولانی در منطقه برای آنها مناسب نیست. ضمن آنکه بزرگترین چالش برای راه حل های آمریکایی در منطقه خود رژیم صهیونیستی است.

وی تأکید کرد: البته رژیم صهیونیستی خواستار پایان این جنگ است اما جهاد اسلامی نمی‌خواهد آنها با تصور پیروزی از این جنگ خارج شوند. ما می‌خواهیم به رژِیم صهیونیستی این نکته را تاکید کنیم که شما می‌توانید وارد جنگ شوید اما بدون اراده جنبش مقاومت و مردم فلسطین خروج از جنگ ممکن نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1210484

مهمترین اخبار ایران و جهان: