نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 19:03

پیروزی حزب مخالف با اتحاد با چین در انتخابات ریاست جمهوری تایوان

منابع خبری بعد از ظهر شنبه از پیروزی نامزد حزب حاکم تایوان که مخالف اتحاد با چین است، خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج انتخابات جزیره تایوان از پیروزی نامزد حزب حاکم که مخالف اتحاد این جزیره با چین است، حکایت دارد.

وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» بعد از ظهر شنبه به وقت تهران گزارش کرد که «لای چینگ ته» برنده انتخابات ریاست جمهوری تایوان گفته است: «رای دهندگان به دنیا نشان دادند که ما چقدر دموکراسی را ارج می‌نهیم.»

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد، ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. عبور از خط میانه تنگه تایوان و ورود به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره از اوایل آگوست ۲۰۲۲ توسط جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین، زمانی که «نانسی پلوسی»، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده از تایوان بازدید کرد، بسیار بیشتر شد.

حزب (حزب دموکراتیک مترقی) اینک سومین دوره ریاست جمهوری خود را به دست آورده است. لای چینگ ته، قرار است جایگزین «تسای اینگ ون» شود که برای ۲ دوره رئیس جمهور تایوان بود. در این انتخابات حزب «ناسیونالیست» که طرفدار روابط نزدیکتر با چین است نیز حضور داشت.

ارتش تایوان از مدت‌ها قابل برای برقراری امنیت این انتخابات در آماده باش بود. وزارت دفاع تایوان اعلام کرده بود از که بیم تحرکات نظامی ارتش چین، نیروهای مسلح این جزیره باید در آماده باش کامل باشند.

«شی جین پینگ» رئیس‌ جمهور چین در سخنانی به مناسبت سال نوی میلادی گفت که اتحاد مجدد سرزمین مادری «رویداد تاریخی اجتناب ناپذیر» است.

رئیس جمهور چین اظهار داشت:«چین به یقین دوباره متحد خواهد شد و همه چینی‌ها در هر دو طرف تنگه تایوان باید به یک هدف مشترک متعهد باشند.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636484

مهمترین اخبار ایران و جهان: