نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 09:53

ائتلاف واشنگتن و تل‌آویو علیه محور مقاومت رسما شکست خورده است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن مشارکت رئیس جمهور سوریه در نشست جده و توافق اخیر ایران و عربستان را به مثابه اعلام رسمی شکست ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالملک العجری» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست سران کشورهای عربی در جده از یک سو و توافق ایران و عربستان بر سر گسترش روابط مشترک از سوی دیگر، به مثابه اعلام رسمی شکست ائتلاف آمریکا-رژیم صهیونیستی- کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه کشورهای عضو محور مقاومت است.

وی در ادامه افزود: آیا نشست جده می‌تواند در تغییر سیاست‌های کشورهای منطقه از مسیر برخورد به مسیر تکامل، و از طایفه گری به توسعه سهم داشته باشد.

العجری اضافه کرد: حرکت در مسیر تکامل برای ایجاد یک توازن منطقه‌ای ضروری است. تمرکز توجهات منطقه‌ای و سیاست‌های خارجی کشورهای مهم منطقه بر توسعه، به معنی عقب نشینی تأثیرگذاری هویت‌های ایدئولوژیک طایفه‌ای و ویرانگر بر این سیاست‌ها، است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: باید یک ائتلاف اقتصادی در منطقه‌ای خالی از درگیری‌های داخلی با هدف بازسازی ساختار جهانی ایجاد کرد.

پیش از این، «محمد علی الحوثی» عضو برجسته شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عربی در جده تاکید کرد: این بیانیه منعکس کننده واقعیت نیست.

وی در ادامه افزود: بیانیه صادره از سوی نشست سران کشورهای عربی، بیانگر رهبری امت عربی نیست. اگر اراده واقعی در این نشست وجود داشت بیانیه‌ای با مفاد زیر صادر می‌شد.

الحوثی تصریح کرد: در این بیانیه باید با تشکیل هرگونه تشکیلات شبه نظامی خارج از نهادهای حاکمیت مخالفت می‌شد. همچنین روند حمایت‌های مالی از شبه نظامیان از سوی کشورهای عضو اتحادیه عرب متوقف شده و این حمایت‌های مالی به گروه‌های فلسطینی مبارز تخصیص داده می‌شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1226662

مهمترین اخبار ایران و جهان: