نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 15:30

آزادسازی خرمشهر افتخاری جاودانه است

بوشهر- رئیس شورای شهر خارگ گفت: دلاوری جوانان ایرانی در آزاد سازی خرمشهر نشان از هوش بالا، شهامت، شجاعت و از جان گذشتگی ایرانیان دارد.

لطف الله علی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سوم خرداد سال ۱۳۶۱، خرمشهر که پس از ۳۵ روز مقاومت در تاریخ ۴ آبان ۱۳۵۹ توسط دشمن بعث اشغال شده بود، پس از ۵۷۸ روز به‌طور کامل از اشغال رژیم بعث عراق خارج شد.

وی افزود: عملیات آزادسازی خرمشهر طی چهار مرحله با مقاومت و رزمندگی نیروهای ایرانی به سرانجام رسید و این شکست بزرگ برای رژیم بعث عراق نقطه عطف سقوط جایگاه آنان در مذاکرات بود.

رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: دلاوری جوانان ایرانی در آزاد سازی خرمشهر نشان از هوش بالا، شهامت، شجاعت و از جان گذشتگی ایرانیان دارد، جوانانی که سن بسیاری از آنها در زمان شهادت به سی سال نمی‌رسید توانستند با دستان خالی و در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط؛ با ایمان راسخ به خدا بر مشکلات و فائق آیند.

علی پور خاطرنشان کرد: آزاد سازی خرمشهر توسط جوانان غیور ایرانی نشان می‌دهد که می‌توان با تعلیم و پرورش نیروها و انرژی‌های جوانی در جامعه، یک کشور را به تعالی رساند.

رئیس شورای شهر خارگ یادآور شد: جوانان خارگ نیز در آزادسازی خرمشهر نقش داشتند و شهر ما نیز با افتخار برای آزادسازی خرمشهر شهیدانی تقدیم نموده است، جوانانی که از دل پایگاه‌های فرهنگی مساجد به جهاد برای خدا شتافتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1235718

مهمترین اخبار ایران و جهان: