نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 14:49

خزعلی: باید از رواج تعاریف انحرافی برای خانواده جلوگیری کنیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مهم‌ترین مطلبی که باید در سطح بین الملل به عنوان یک اتحادیه به آن بپردازیم مسئله خانواده و جلوگیری از رواج خانواده‌های انحرافی و تعاریف انحرافی برای خانواده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، انسیه خزعلی در بیست و هشتمین اجلاس کشورهای عضو گروه 5 که به میزبانی تهران و با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مقامات خارجی در حال برگزاری است اظهار کرد: ‌‌مهم‌ترین مطلبی که باید در سطح بین الملل به عنوان یک اتحادیه به آن بپردازیم مسئله خانواده و جلوگیری از رواج خانواده‌های انحرافی و تعاریف انحرافی برای خانواده است؛ ‌‌باید تلاش کنیم خانواده و محیط را نسبت به ویروسی که در کشورهای غربی موجب به خطر افتادن سلامت جسمی، روانی و معنوی خانواده شده، واکسینه کنیم.

وی با اشاره به تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت در دولت سیزدهم، اظهار کرد: مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان شان تا پایان 5 سالگی، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تقدیر از وزارت بهداشت به دلیل پوشش بیمه درمان ناباروری، تاکید کرد: تامین بهداشت و آموزش به زنان و مادران باردار نیز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ به گونه‌ای که 99 خدمت رایگان به مادران باردار در نظام سلامت ارائه می‌شود و از سوی دیگر ارائه مشاوره های تلفنی و غربالگری‌های متعدد برای زنان و مادران باردار و نوزادان‌شان موجب حفظ سلامت آنها شده است.  

به گفته معاون رئیس جمهوری، غربالگری و پایش بیماری‌ها برای زنان در سنین میانسالی به ویژه  در مورد بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان و سلامت روان، مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر یکی از اقدامات دولت برای تقویت نشاط، تحرک و تفریح بانوان، ایجاد پارک‌های بانوان و زیرساخت‌های ورزشی در سراسر کشور بوده است.

خزعلی از کاهش قابل توجه مرگ و میر مادران باردار به عنوان یکی از موفقیت‌های کشورمان یاد کرد و گفت: مرگ و میر مادران باردار از 245 در هر 100 هزار در دوران قبل از انقلاب به 23 در هر 100 هزار تولد زنده کاهش یافته است. همچنین مرگ و میر نوزادان از 110 در هر هزار تولد زنده در دوران قبل از انقلاب به 8 در هر هزار تولد زنده کاهش یافته که این‌ها بخشی از دستاوردهای کشورمان در تامین سلامت جامعه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1670118

مهمترین اخبار ایران و جهان: