نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 20:59

روند افزایشی صادرات غیر نفتی در البرز ادامه دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: روند صادرات غیرنفتی در استان البرز ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد انصاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، عصر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، گفت: تلاش برای کاهش وابستگی اقتصادی به نفت در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه راهبردی صادرات غیرنفتی استان انجام شده است، افزود: میزان کالاهای صادراتی این استان به لحاظ ارزش ارزی در نیمه نخست امسال ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

انصاری اضافه کرد: کشورهای امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، افغانستان، ازبکستان، سومالی، کنیا، پاکستان، لیبی و آلمان مهمترین مقصد محصولات صادراتی استان البرز هستند.

وی ادامه داد: آمار موجود از میزان صادرات غیرنفتی استان مبتنی بر اسناد تهیه شده از سوی اداره کل گمرکات البرز است که حجم واقعی صادرات البرز به لحاظ شاخص منشأ تولید را پوشش نمی‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: حجم واقعی صادرات غیرنفتی استان البرز، رقمی بسیار بالاتر از آمار موجود است و از اداره کل گمرکات استان درخواست داریم همکاری لازم برای تهیه آمار واقعی صادراتی را داشته باشد تا زمینه مناسب برای برنامه ریزی و هدفگذاری دقیق انجام گیرد.

انصاری گفت: با توجه به تأکید ویژه استاندار البرز تدوین برنامه راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی استان البرز در دستور کار است ضمن آنکه با همکاری دستگاه‌های مسؤول و تشکل‌های بخش خصوصی در تلاش هستیم تا به بهترین شکل ظرفیت‌های صادراتی استان شناسایی شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534362

مهمترین اخبار ایران و جهان: