نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 19:38

استمهال وام مرغداری‌های لرستان/ ایجاد شعبه صرافی در استان

خرم‌آباد - وزیر اقتصاد و دارایی از استمهال تسهیلات واحدهای مرغداری دارای مشکل لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی امروز شنبه در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سخنانی با اشاره به اینکه در هفته دولت افتتاح برخی از طرح‌های صنعتی جدید، جلسه بسیار مفصل و مفیدی با فعالان اقتصادی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و… را داشتیم، اظهار داشت: برخی از موانع در حوزه‌های تأمین مالی پروژه‌های استان وجود داشت، بنا شد که از طریق تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ با سرعت بیشتری کمک دراین‌رابطه صورت گیرد و تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ انجام شود.

وی عنوان کرد: در حوزه مالیاتی نکاتی وجود داشت، باتوجه‌به اینکه رئیس شورای‌عالی مالیاتی هم در جلسه بودند، ابهامات برطرف شد و در خصوص برخی از شرکت‌ها نیز بنا شد که مساعدت بیشتری مسائل مالیاتی آنها حل‌وفصل شود.

وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه با بیان اینکه لرستان علی‌رغم داشتن ظرفیت‌ها، فاقد بورس منطقه‌ای است که بنا شد به‌سرعت توسط سازمان و شورای‌عالی بورس این مصوبه عملیاتی شود تا استان به شکل مستقل مسائل بازار سرمایه را دنبال کند، گفت: همچنین فقدان صرافی برای فعالان اقتصادی استان موجب ایجاد برخی مشکلات شده که بنا شد شعبه صرافی بانک ملی ایران در لرستان شروع به کار کند.

خاندوزی در ادامه، بیان داشت: یکی دیگر از دغدغه‌های حوزه کشاورزی و به‌ویژه مرغداران مسئله بازگشت برخی از تسهیلات بود که شرایط نامناسب حوزه کشاورزی دشواری‌هایی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده بود، در این راستا بانک کشاورزی در هفته‌های آینده، پس از معرفی مرغداران که دچار مشکل هستند استمهال تسهیلات را برای آنها انجام خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واحدهای تولیدی تعطیل لرستان، گفت: مسائل مربوط به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، منحصر به خود آنها است و باید به شکل ویژه پرونده به پرونده آنها حل‌وفصل شوند، مانند اتفاقی که در حوزه نساجی بروجرد رخ داد و نسبت به دو سال قبل بسیاری از گره‌ها باز شده و اخیراً نیز در مورد لاستیک‌سازی رخ داد و امیدواریم در ماهه‌ای آینده گره این هم با مشارکت گروه بارز حل‌وفصل شود.

وزیر اقتصاد و دارایی، بیان داشت: در خصوص سایر موارد نیز یک‌به‌یک پرونده‌ها در حال بررسی است و امیدواریم و با همکاری وزارت صمت چند خبر خوب در مورد احیای بنگاه‌های تولیدی استان داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470162

مهمترین اخبار ایران و جهان: