نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 00:59

۳۷۰۰ واحد مسکن روستایی در استان بوشهر احداث شد

بوشهر- معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در دولت سیزدهم، سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی در استان بوشهر احداث شده است.

مهدی فخرایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای بازسازی و توسعه مسکن روستایی در استان بوشهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی در این استان اجرا می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: پنج هزار واحد مسکن روستایی در دولت سیزدهم در استان بوشهر با اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ساخته شده است.

وی افزود: سهمیه مصوب ما در این زمینه پنج هزار واحد بود که پنج هزار و ۹۱ واحد ابلاغ شد و تاکنون همین تعداد به بانک معرفی شده و پنج هزار واحد منجر به انعقاد قرارداد شده است.

فخرایی تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده را سه هزار و ۷۰۰ واحد عنوان کرد و ادامه داد: شاهد تحقق ۷۴ درصدی افتتاح این واحدها تاکنون هستیم.

مقاوم‌سازی به ۶۳ درصد رسید

وی با اشاره به رسیدن مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان بوشهر به ۶۳ درصد ادامه داد: کل واحدهای مسکونی در روستاهای استان بوشهر ۷۴ هزار و ۱۱ واحد است که تا سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۲ هزار و ۳۳۵ واحد مقاوم‌سازی شده بود که معادل ۵۷ درصد بود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به افزایش ۶ درصدی مقاوم‌سازی این واحدها در مدت ۲ سال اخیر ادامه داد: اکنون ۴۶ هزار و ۴۵۶ واحد مسکن روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی شده که معادل ۶۳ درصد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1468318

مهمترین اخبار ایران و جهان: