نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 15:24

انجام ۱۰۱ عملیات امداد و نجات توسط امدادگران هلال احمر کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از انجام ۱۰۱ عملیات امداد و نجات توسط امدادگران هلال احمر کرمانشاه طی ایام اربعین خبر داد.

محمد باقر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر نیز همسو و همگام با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان حداکثر توان و ظرفیت خود برای خدمت‌رسانی به زوار عزیز اربعین حسینی در کنار ماموریت های اصلی خود را به کار گرفت و در طول رویداد معنوی اربعین سال جاری توانست خدمات متنوعی را در بخش‌های مختلف و متناسب با نیاز زائرین در کنار ماموریت اصلی امداد و نجات خود به انجام برساند.

وی افزود: محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه تا مبادی خروجی مرزهای خسروی و مهران با ایجاد و تقویت پایگاه‌ها و پست‌های موقت امدادی زیر چتر حمایتی و خدمات رسانی تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه برون مرزی نیز با اتخاذ تدابیر لازم و بر اساس هماهنگی با مراجع ذی صلاح تا کیلومترها داخل خاک عراق (استان دیالی) از خدمات بشردوستانه و امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بهرمند بوده و تیم های عملیاتی مستقر در منذریه خدمات ارزشمند و شایسته را به انجام رساندند بطوریکه در این ایام ۶۹ نفر مصدوم و پنج نفر فوتی توسط عوامل امدادی این جمعیت از خاک عراق به داخل کشور منتقل شدند.

محمدی اضافه کرد: تعداد زواری که از خدمات عام المنفعه و متنوع جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به نحوی بهره‌مند شده اند بیش از ۱۶۴ هزار نفر برآورد شده است.

وی با اشاره به تعداد حوادثی که در آن جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه امدادرسانی کرده، گفت: ۱۰۱ مورد عملیات امداد و نجات از سوی تیم های عملیاتی این جمعیت به انجام رسیده که ۷۸ مورد آن حوادث جاده ای بوده است که از مجموع این حوادث تعداد ۲۰۸ نفر مصدوم توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

محمدی خاطر نشان کرد: در این رویداد معنوی و مذهبی بیش از سه هزار نفر از نیروهای امدادی، اعضای جوانان، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر در قالب ۵۱۷ تیم ایفای نقش کرده و پنج هزار و ۶۳ نفر زائران در طول این مدت در مراکز اداری و امدادی جمعیت هلال احمر استان اسکان داده شدند.

گفتنی است، خدمات امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تا زمان بازگشت آخرین نفرات از زوار عزیز از کربلای معلی در راستای تامین ایمنی سلامت آنها به هنگام عبور از محورهای مواصلاتی همچنان استمرار خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493018

مهمترین اخبار ایران و جهان: