نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:26

دشمنان به دنبال تنزل اهداف انقلاب اسلامی در جامعه هستند

شیراز - امام‌جمعه شیراز با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند که اهداف انقلاب اسلامی را در جامعه تنزل دهند، گفت: هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران، تشکیل حکومت جهانی اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز بیان کرد: تفکر و عقاید انقلاب اسلامی ایران بر این اساس شکل‌گرفته که زندگی دنیوی مسیری برای رسیدن به تعالی و دریچه‌ای برای ساخت زندگی اخروی است.

وی اضافه کرد: زمانی که امام نقش محوری خود را در جامعه ایفا می‌کند پراکندگی در جامعه از بین می‌رود همان گونه که با ظهور امام‌زمان (عج) تمام مشکلات جامعه بشری از بین می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه ولایت‌پذیری عامل عزت مسلمانان است، متذکر شد: دین برای هدایت جامعه آمده و نظام مسلمانان نیز بدون حضور امام پراکنده است؛ ازاین‌رو تمام مسلمان در جهان با امامت به یکدیگر متصل شدند.

وی افزود: یکی از عوامل شکست حمله آمریکا و دشمنان به کشورهای اسلامی در دهه‌های اخیر، نقش اثرگذار ولایت و امامت در جامعه اسلامی است.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: دشمن شبانه‌روز در حال دشمنی با ولایت‌فقیه و نایب امام‌زمان (عج) است؛ زیرا تا زمانی که ولایت و امامت در جامعه اسلامی وجود داشته، آنان نمی‌توانند بر مسلمانان تسلط داشته باشند.

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه منافقان سردر گریبان آمریکا دارند، افزود: اگر آمریکا در هر کشور مسلمانی وارد شود عزت را از مسلمانان می‌گیرد؛ ازاین‌رو نباید هیچگاه اجازه ورود امریکایی‌ها و تفکر امریکایی را به جامعه داد.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همان گونه که رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به گام دوم انقلاب داشته؛ ازاین‌رو باید مراکز علمی، دانشگاهی و حوزه‌های علمیه در جامعه اقدامات شگرفی انجام داده تا برنامه‌های دشمنان در فضای مجازی خنثی شوند.

وی اضافه کرد: رهبری طی سال‌های اخیر اشاره‌های مستقیمی به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن بر علیه ملت ایران داشته؛ ازاین‌رو باید جامعه در خصوص این مسائل هشیار باشند و با تبعیت از رهبری در مسیری که ایشان برای سعادت جامعه در نظر گرفته حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در خطبه دوم نمازجمعه شیراز گفت: جمعیت کثیری از مردم فارس و ایران در پیاده‌روی اربعین حضور داشته و نمایندگان مردم ایران در پیاده‌روی اربعین حضور پرشوری داشتند؛ اما تمام کسانی که نتوانستند در پیاده‌روی اربعین حضور داشته باشند نیز با حضور در پیاده‌روی جاماندگان اربعین چشم جهانیان را به خود معطوف کردند.

امام جمعه شیراز در خصوص دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب نیز متذکر شد: رهبر معظم انقلاب از تمام دولت‌ها حمایت کرده؛ اما از دولت سیزدهم تقدیر کردند و این موضوع نشان‌دهنده آن است که دولت حجت الاسلام رئیسی اقداماتی انجام داده که سایر دولت‌ها نتوانسته‌اند آن را انجام دهند.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه تولید در کشور وجود دارد رهبری تأکید ویژه‌ای بر سرمایه‌گذاری در این حوزه داشته تا بتوان مشکلات اقتصادی جامعه را از محل تولید برطرف کرد.

او ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند که اهداف انقلاب اسلامی را در جامعه تنزل دهند این در حالی است که رهبری اشاره می‌فرمایند که ایران در حال رسیدن به قله است و جامعه نباید اهداف والای انقلاب اسلامی ایران را فراموش کند.

آیت‌الله دژکام تأکید کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران، تشکیل حکومت جهانی اسلام است همان گونه که رهبری نیز در گام دوم انقلاب بر این اصل تأکید کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489862

مهمترین اخبار ایران و جهان: