نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 04:40

سرپرست فدراسیون دوومیدانی: بازی‌های آسیایی محل آزمون و خطا نیست

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: اگر ورزشکاری به رکورد بازی‌ها نزدیک نباشد به ناچار اعزامش نخواهیم کرد چون این رقابت‌ها محل آزمون و خطا نیست.

افشین داوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اضافه شدن یک سهمیه به دوومیدانی بانوان برای حضور در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: هنوز در مورد این یک سهمیه تصمیم نگرفته ایم و باید در کمیته تیم های ملی وضعیت رکوردها بررسی شود. اگر ورزشکاری به رکورد بازی‌ها نزدیک نباشد به ناچار اعزامی هم نخواهیم کرد، چون این رقابت‌ها محل آزمون و خطا نیست.

وی با اشاره به برگزاری لیگ بانوان گفت: رکورهای خوبی ثبت شد و چندین بهبود رکورد هم داشتیم و اغلب نفراتی که نتایج خوبی گرفتند در رده های سنی امید و جوانان هستند و باید شرایطی را فراهم کنیم که آنها تحت پوشش قرار بگیرند. به عنوان مثال نازنین فاطمه عیدیان واقعا یک استعداد است و و ظیفه ما است که از آنها حمایت کنیم.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد برخی نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی مانند حدادی هنوز رکوردی را ثبت نکرده اند و آیا قرار است ارزیابی شوند یا خیر، گفت: حتما این اتفاق می افتد. خود حدادی ورزشکار مسابقه است. فدراسیون هم این آمادگی را دارد که رکوردگیری را برای وی انجام دهد و حتما قبل از بازی‌ها باید ارزیابی صورت بگیرد. او فعلا در تهران تمرین می‌کند و در مورد اردوی خارجی چیزی را به فدراسیون اعلام نکرده است.

داوری در خصوص اینکه چطور از وضعیت تفتیان در فرانسه مطلع می‌شوید عنوان کرد: روند یک ورزشکار از رکوردهایی که می‌زند، مشخص است. تفتیان هم در قهرمانی آسیا نمایش نسبتا خوبی داشت و برنز هم گرفت. به نظرم او به مرز 75 درصد آمادگی رسیده و تا آغاز بازی‌ها هم باید به 100 درصد برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427918

مهمترین اخبار ایران و جهان: