نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 22:48

تشکیل ۶۶ پرونده سرقت از تجهیزات ایمنی جاده‌های خراسان‌شمالی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: ۶۶ پرونده سرقت از تجهیزات ایمنی جاده‌های استان طی سال گذشته تشکیل و منجر به ثبت شکواییه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد مشتری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام تشکیل ۶۶ پرونده سرقت از تجهیزات ایمنی جاده‌های استان، اظهارکرد: در سال گذشته ۶۶ مورد سرقت از تجهیزات ایمنی جاده‌های استان شامل تابلو علائم، چراغ چشمک زن، صفحه و پایه گاردریل، کابل و ترانس برق به اداره حقوقی این اداره کل گزارش شد.

وی گفت: از این تعداد سرقت، ۴۱ مورد منجر به شناسایی متهم و محکومیت به حبس و رد مال با پیگیری و طرح دعوا توسط اداره حقوقی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: تجهیزات ایمنی در حفظ سلامت کاربران جاده‌ای تاثیر بسیار بالایی دارد و بسیاری از پرونده‌های حوادث رانندگی و تصادفات فوتی و جرحی ناشی از کمبود تابلو علائم سرقتی است.

مشتری ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده سرقت تجهیزات عمومی و ایمنی موجود در جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند و گزارش سرقت را به این اداره کل ارائه دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1181445

مهمترین اخبار ایران و جهان: