نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 12:14

افتتاح و کلنگ‌رنی 1080 واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان رامیان

مراسم افتتاح و کلنگ زنی یک هزار و 80 واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان رامیان با حضور استاندار گلستان و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، استاندار گلستان، نماینده مردم خان‌ببین، آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران و مسوولان شهری و استانی یک هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان رامیان به بهره‌برداری رسید.

این مراسم به صورت متمرکز در روستای سعد آباد فندرسک شهرستان رامیان برگزار شد.

این تعداد واحد مسکن روستایی نهضت ملی مسکن با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز اول پروژه ۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن شهر خان ببین نیز به زمین زده شد.

این پروژه در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع در ۲۰ بلوک و در مدت ۲ سال اجرایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعتبار پیش‌بینی شده برای فاز اول این پروژه شامل ۴۰ واحد، قریب به ۳۰ میلیارد تومان است. 

استاندار گلستان در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار کرد: با توجه به چالش تامین زمین در استان‌های شمالی طی اقدامی جهادی ۱۰۰ درصد زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در روستاها و زمین مورد نیاز دو سال اول مسکن شهری در استان گلستان تامین شده است.

علی‌محمد زنگانه ضمن تقدیر از حمایت‌های ملی انجام شده در نهضت ملی مسکن تاکید کرد: در حوزه اجرای نهضت ملی مسکن رتبه گلستان از ۳۳ به ۱۳ ارتقا یافته است.

وی اضافه کرد: با تامین زمین، سرعت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در گلستان چه به صورت سالانه و چه در مجموع چهار ساله افزایش خواهد یافت.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تلاش ما ارتقای سطح تسهیلات و پرداخت پلکانی بازپرداخت تسهیلات است و تلاش داریم سهمیه مسکن محرومین را در گلستان افزایش دهیم.

زنگانه بیان کرد: در حال حاضر اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی حمایتی در حال انجام است و تفاهم نامه ساخت ۲ هزار واحد دیگر نیز شب گذشته به امضاء رسید.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171801

مهمترین اخبار ایران و جهان: