نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 11:04

نشست میان کشورهای عربی و تل‌آویو به بعد از تابستان موکول شد

وزیر خارجه مراکش به مسأله به تعویق افتادن مجدد نشست میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مراکش در نخستین واکنش رسمی در خصوص به تعویق افتادن نشست النقب ۲ که قرار بود میان مسئولان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برگزار شود، تاکید کرد که ممکن است این نشست به بعد از تابستان موکول شود.

وی در ادامه افزود: ما در مراکش همچنان خواهان برگزاری این نشست در سایه اهمیت وجود یک روند سیاسی برای دستیابی به نتایج مورد نظر هستیم. وزیر خارجه مراکش تاریخ مشخصی را برای برگزاری نشست النقب ۲ معیین نکرد.

قرار بود نشست مذکور میان وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، امارات، بحرین، مراکش، مصر و آمریکا در مارس گذشته برگزار شود اما چهار مرتبه به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین و خشم شرکت کنندگان نسبت به سیاست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به تعویق افتاده است.

اولین نشست النقب ماه مارس ۲۰۲۲ به دعوت «یائیر لاپید» وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی و با حضور وزرای خارجه آمریکا، امارات، مغرب، بحرین و مصر در نقب برگزار شد.

کمیته عالی ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز یکشنبه جلسه‌ای را برای ارائه طرح ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری برگزار کرد.

در همین رابطه، کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این طرح در چارچوب طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرک نشینان در کرانه باختری اجرا خواهد شد و قبلاً در جلسه وزارت مسکن رژیم صهیونیستی تصویب شده بود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تداوم شهرک سازی ها و دیگر جنایات رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین، از دلایل به تعویق افتادن این نشست اعلام شده است.

پیش از این، «حسن اقرطیط» استاد روابط بین الملل مراکش تاکید کرده بود که دلایل مختلفی در پس به تعویق افتادن نشست «النقب ۲» با حضور نمایندگان مصر، امارات، مراکش، بحرین، رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل این مسأله، مربوط به عربستان است. حتی اگر این کشور در نشست النقب شرکت نکند، دیگر شرکت کنندگان در این نشست، نزدیکی میان عربستان، ایران و سوریه را مورد توجه قرار می‌دهند و این به معنی حضور عربستان در نشست النقب از طریق کشورهای همپیمان آن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1304945

مهمترین اخبار ایران و جهان: