نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 10:00

قول رییس سازمان محیط زیست به اهالی پارسیان

معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پیگیری و وصول حق آلایندگی شهرستان پارسیان از صنایع پارس جنوبی (عسلویه ) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست کشور امروز در آیین افتتاح اسکله شماره سه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان افزود: تعدادی از اهالی پارسیان با مشکلات حقوقی اراضی روبرو هستند که این موارد را پیگیری می کنیم و مشکلات عوارض آلایندگی این شهرستان نیز با انطباق ضریب آلایندگی قابل حل است.

وی که رییس جمهور را در دومین سفر به هرمزگان همراهی می کندتصریح کرد: صنایع آب‌بر باید در مناطق ساحلی احداث شوند و خوشبختانه این ایده دارد شکل می‌گیرد و در استان هرمزگان که دروازه اقتصاد ایران است نیز باید ضمن شکل گیری صنایع، حفظ محیط زیست منطقه نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

سلاجقه یادآور شد: ما تجربه های ناخوشایندی در استقرار صنایع داریم که منجر به از دست رفتن محیط زیست در برخی مناطق شده و باید از این تجارب استفاده کنیم تا مشکلات یادشده در هرمزگان تکرار نشود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به سواحل خلیج‌ فارس در کنار توسعه صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد و این حق‌الناسی است که مکلف به حفظ آن هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657589

مهمترین اخبار ایران و جهان: