نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 12:49

پیشنهادتل‌آویو به لبنان/عقب نشینی مقابل جمع آوری چادرهای حزب الله

یک روزنامه لبنانی از پیشنهاد محرمانه رژیم صهیونیستی به طرف لبنانی برای عقب نشینی از بخش شمالی روستای الغجر لبنان در برابر جمع آوری ۲ چادر حزب الله از مزارع شبعا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با تیتر «ضعف دشمن؛ سناریوی دریا بر روی زمین برای اسرائیل تکرار می شود» نوشت: در یک تحول قابل توجه، یک هیأت نظامی از سوی رژیم صهیونیستی به نشست سه جانبه در مقر نیروهای یونیفل در الناقوره لبنان ابلاغ کرد که تل آویو آماده است مرزهای زمینی با لبنان را به صورت کامل ترسیم و مشخص کرده و از بخش شمالی روستای الغجر عقب نشینی کند. در مقابل نیز نیروهای حزب الله ۲ چادر نصب شده در منطقه مزارع شبعا را جمع آوری کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: منابع آگاه در گفتگو با الاخبار اعلام کرده‌اند که نبیه بری رئیس پارلمان، نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و فرماندهان ارتش و مقاومت این کشور در جریان پیشنهاد طرف اسرائیلی قرار گرفته‌اند. درحالیکه برخی منابع اعلام کرده بودند صهیونیست‌ها قصد عقب نشینی از مناطق خالی از سکنه منطقه الماری را دارند منابع نزدیک به نیروهای سازمان ملل در الناقوره فاش کردند که صهیونیست‌ها از عقب نشینی از تمام منطقه شمال روستای الغجر سخن می‌گویند.

در این گزارش تاکید شده است: قرار است یک سازوکار برای اجرای پیشنهاد طرف اسرائیلی تدوین شود به ویژه آنکه موضوع مورد بحث به تمام نقاط مرزهای زمینی از جمله نقطه B۱ در منطقه رأس الناقوره برمی گردد و می‌توان از این طریق، تمام مناطق اشغالی در آب‌های منطقه‌ای لبنان واقع در جنوب خط شناور را آزاد کرد.

بعد از انتشار این اطلاعات توسط روزنامه الاخبار، موجی از هجمه‌ها و انتقادات در محافل رسانه‌ای و سیاسی رژیم صهیونیستی علیه کابینه این رژیم به وجود آمد. فرماندهان ارتش تل آویو و نمایندگان یونیفل از درز این اطلاعات به رسانه‌ها ابراز نارضایتی کردند چرا که قرار بود این اخبار محرمانه باقی بماند.

رسانه‌های عبری زبان و تحلیلگران صهیونیست روز گذشته با رصد این خبر تاکید کردند که این موضوع یک پیروزی جدید برای حزب الله به شمار می‌رود. تحلیلگران در این خصوص تاکید کرده‌اند: این تسلیم شدن از سوی کابینه راست گرا خجالت آور است. جریان‌های چپ گرا معادله زمین مقابل صلح را مطرح کردند اما راستگراها زمین مقابل چادر را! مطمئناً نصرالله الان در حال خندیدن با صدای بلند است.

الاخبار در ادامه نوشت: جدای از آنکه نتیجه این مذاکرات به کجا می‌رسد، پیشنهاد طرف صهیونیست بیانگر اوج شکست سران رژیم صهیونیستی و ناکامی تلاش‌ها و تهدیدات تل آویو در برابر مقاومت لبنان است چرا که آنها نشان دادند توانایی تحمل پیامدهای عملیات نظامی علیه این ۲ چادر نصب شده حزب الله را ندارند.

نیروهای حزب الله چندی قبل ۲ چادر یکی در جنوب خط عقب نشینی و دیگری در شمال این خط به پا کردند. صهیونیست‌ها در آن زمان اعلام کردند که این چادرها در منطقه تحت کنترل تل آویو نصب شده است و به زودی توسط ارتش اسرائیل جمع آوری می‌شود. کار به جایی رسیده بود که یکی از مسئولان سازمان ملل در تماس با فرماندهی ارتش لبنان تهدید کرده بود که اگر طی چند ساعت آتی این چادرها جمع آوری نشود ارتش اسرائیل به آنها حمله می‌کند. این در حالیست که مقاومت لبنان با خونسردی اعلام کرد که اگر دشمن می‌تواند، تهدید خود را عملی کند. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که مقاومت لبنان آماده هر برخوردی است.

بعد از این واکنش مقاومت لبنان بود که مسئولان صهیونیست اعلام کردند چادرهای حزب الله خطری برای امنیت اسرائیل ندارد! این روند موجی از تمسخر و انتقاد را در محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی برانگیخت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498145

مهمترین اخبار ایران و جهان: