نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 22:54

۵ اکیپ نظارت دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورا در دزفول تشکیل شد

دزفول- رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از تشکیل پنج اکیپ نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در این شهرستان خبر داد.

محسن ورجاوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دامپزشکی شهرستان دزفول با سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام محرم (تاسوعا و عاشورا) آماده خدمت‌رسانی به شهروندان در سراسر شهرستان دزفول است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه دام این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده خدمات‎رسانی به عموم مردم خواهند بود.

ورجاوند ادامه داد: این تیم‌ها در قالب یک اکیپ ثابت و چهار اکیپ سیار شامل هشت کارشناس بهداشت گوشت و ۲ ناظر شرعی در سطح شهرستان دزفول حضور خواهند داشت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول تاکید کرد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی نیز موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

ورجاوند به شهروندان هشدار داد از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره‎گرد و یا دلالان دام جداً خودداری کرده و دام مورد نیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی خاطر بیان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیران درخواست می‌شود تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

ورجاوند یادآور شد: شهروندان در صورت نیاز به راهنمایی‌های لازم برای ذبح بهداشتی و بازرسی از دام زنده و لاشه ذبح شده با شماره
۱۲ _۰۶۱۴۲۴۲۰۹۱۱ دامپزشکی شهرستان دزفول تماس بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1407145

مهمترین اخبار ایران و جهان: