نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 01:33

لرستان عطر محرم و روضه سیدالشهدا(ع) گرفت/ بیرق عزاداری برپا شد

خرم‌آباد- شهر بار دیگر رنگ و بوی محرم و روضه سیدالشهدا(ع) را گرفته است، بیرق عزاداری بلند شده و هیئت‌ها آماده برگزاری مراسمات سوگواری شده‌اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها:  بیرق عزای امام حسین (ع) و یاران باوفایش در شهرهای مختلف لرستان برافراشته شده تا امسال نیز هیئت‌ها برپا باشند و مراسمات عزاداری باشکوه برگزار شوند.

بیرق عزای حسینی در لرستان برپا می‌شود/آماده‌سازی خیمه‌ها و تکایا

جایگاه‌های عزاداری در سطح شهرها برپا شده تا هم میزبان هیئت‌های عزاداری باشند و هم در طول روز نوای سوگواری سرور و سالار شهیدان از طریق این جایگاه پخش شود.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی (ع)، همایش «احلی من العسل»، توزیع کالاهای اساسی موردنیاز در میان هیئت‌های عزاداری و… در استان لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

بیرق عزای حسینی در لرستان برپا می‌شود/آماده‌سازی خیمه‌ها و تکایا

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ایام محرم امسال، اظهار داشت: امسال محرم را با مراسم‌های استقبال از محرم در تک‌تک شهرهای استان آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم چاوش‌خوانی در ایام محرم، عنوان کرد: همچنین فضاسازی محیطی را برای برگزاری برنامه‌ها و عزاداری‌های ایام محرم خواهیم داشت.

بیرق عزای حسینی در لرستان برپا می‌شود/آماده‌سازی خیمه‌ها و تکایا

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، بیان داشت: در دهه اول و دوم محرم که اوج فضای تبلیغی ما است و همچنین دهه آخر صفر، مبلغین به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام قدرتی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نقطه استان میزبان مبلغین خواهند بود، تصریح کرد: مراسم و همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی (ع) یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ایام محرم است.

بیرق عزای حسینی در لرستان برپا می‌شود/آماده‌سازی خیمه‌ها و تکایا

وی با اشاره به برگزاری همایش «احلی من العسل» نوجوانان در ایام ماه محرم در استان، گفت: مراسم «ریحانه‌های حسینی» دختران و «رهروان زینبی» مادران استان نیز جز برنامه‌هایی است که به‌عنوان کارویژه و همایش‌های خاص در استان برگزار می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، تصریح کرد: برای محرم امسال بیش از دو هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی فعالیت خود را شروع می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374301

مهمترین اخبار ایران و جهان: