نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 12:10

انتظار سرمایه‌گذاران در آستانه نشست اوپک قیمت نفت را کاهشی کرد

احتیاط سرمایه‌گذاران با نزدیک شدن به نشست اوپک پلاس برای تعیین میزان تولید نفت، بازار نفت را کاهشی کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت و بخش زیادی از افزایش قیمت دو جلسه گذشته را از دست داد زیرا سرمایه‌گذاران در آستانه نشست اوپک پلاس در یک‌شنبه آینده محتاطانه عمل می‌کنند.

اوپک پلاس قرار است در نشست آتی خود در مورد بیشتر میزان کاهش تولید بحث خواهند کرد.

هر بشکه نفت برنت با 58 سنت کاهش 81.74 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 62 سنت کاهش 77.21 دلار فروخته شد.

هر دو شاخص نفتی در روز دوشنبه حدود 2 درصد افزایش قیمت داشتند زیرا منابع آگاه در اوپک پلاس گفتند، قرار است، کاهش بیشتر تولید را بررسی کنند.

تسویوشی اوئنو، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی NLI در این رابطه گفت، سرمایه‌گذاران صبر کرده‌اند تا ببینند تصمیم واقعی اوپک پلاس چه چیزی است.

8 تحلیلگر نفتی پیش‌بینی کرده‌اند، اوپک پلاس احتمالا کاهش تولید خود را تا سال آینده تمدید می‌کند یا میزان آن را بیشتر خواهد کرد.

هلیما کرافت، تحلیلگر کپیتال آربی‌سی گفت، ما شاهد فرصتی برای گروه هستیم که میزان کاهش را بیشتر کنند اما پیش‌بینی می‌کنیم عربستان برای تقسیم بار کاهش تولید از سایر اعضا درخواست مشارکت خواهد کرد.

در عین حال وی خاطرنشان کرد، بار کردن دوباره موضوع سهمیه‌‌ها که  در ماه ژوئن بر سر آن توافق شده است می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و می‌تواند به انجام مذاکرات طولانی منجر شود، از این رو (ریاض) ممکن است به دنبال کاهش‌های داوطلبانه از سوی برخی تولیدکنندگان باشد.

قیمت نفت خام از اواخر ماه سپتامبر حدود 16 درصد کاهش یافته است زیرا تولید نفت خام آمریکا، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت خام جهان در بالاترین سطح باقی مانده است؛ این درحالی است که بازار در مورد رشد تقاضا به ویژه در چین نگران است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579789

مهمترین اخبار ایران و جهان: