نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 19:40

وزیر بهداشت: پرداخت‌های تعرفه خدمات پرستاری، علی الحساب است

وزیر بهداشت گفت: حجم فعالیت‌های پرستاران بسیار زیاد است که باید در سامانه ثبت شود تا ملاک پرداخت قرار گیرد؛ البته تاکنون پرداخت‌های تعرفه پرستاری، علی الحساب بوده است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی،وزیر بهداشت  با بیان اینکه در تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پرداخت‌ها بر مبنای علمکرد است، اظهار داشت: «پرداخت‌ها بین یک پرستار شبانه روزی در یک بخش با یک پرستار که صبح تا ظهر فعالیت دارد، متفاوت است که در تعرفه به آن توجه می‌شود».

 وی با تاکید بر تکمیل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کشور، گفت: پرداخت علی الحساب تعرفه پرستاری بهتر از عدم پرداخت آن است و  معتقدیم که حق پرستاران قطعا، ناحق نخواهد شد. سال گذشته و امسال بودجه حدود ۶ همت برای این قانون در نظر گرفته شده است و با سازمان برنامه و بودجه تعامل داریم تا این ردیف‌های بودجه، به طور کامل تخصیص پیدا کند.
 
وزیر بهداشت، توسعه خدمات پرستاری در منزل را ضروری دانست و ادامه داد: یک طرح آزمایشی خدمات پرستاری در منزل در استان قزوین اجرا شده و موفقیت‌های زیادی داشته و وزارت بهداشت آمادگی دارد که آن را به صورت سراسری در کل کشور اجرایی کند تا دوران نقاهت بیماران واجد شرایط، در منزل طی شده و خدمات پرستاری در منزل بیماران ارائه شود.
 
عین اللهی اشاره به فارغ التحصیلی سالانه ۱۰ هزار پرستار در کشور، گفت: در تمامی رشته‌ها و مقاطع پرستاری خوشبختانه در کشور نیروی متخصص تربیت می‌کنیم و پرستاران ایران بهترین پرستاران منطقه از نظ علم، تعهد و تلاشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579145

مهمترین اخبار ایران و جهان: