نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 13:10

لزوم انتصاب مدیران بومی و شایسته‌ در پست‌های مدیریتی

نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم انتصاب مدیران بومی و شایسته‌ در پست‌های مدیریتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جمشید برزگر نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز صبح امروز در بررسی چالش‌های اقتصادی استان با حضور مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان‌شرقی و تبریز در طول تاریخ در حوزه تجارت، بازرگانی و ارتباطات جهانی  اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی هم در دوران جنگ تحمیلی و هم در شرایط تحریم یکی از مراکز اقتصادی و پل ارتباطی بین ایران و سایر کشورها بوده است.

وی با اشاره به قدمت ۱۲۰ ساله اتاق بازرگانی تبریز، این اتاق را یکی از فعال‌ترین اتاق‌ها در تمامی زمینه‌ها دانست.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به فعالیت گسترده کمیسیون‌ها در اتاق تبریز گفت: تمامی مسائل و مشکلات بخش خصوصی به صورت تخصصی در این جلسات مطرح می‌شود و این گام مهمی در راستای کاهش مشکلات صنعت استان به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد اقتصاد آذربایجان‌شرقی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، افزود: با توجه به نقش چشمگیر بخش خصوصی در چرخه اقتصادی استان، باید برای تامین مالی سرمایه‌گذاران اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

برزگر همچنین بر لزوم انتصاب مدیران بومی و شایسته‌ در پست‌های مدیریتی تاکید کرد.

 تخصیص ۱۵ درصد حق استان از معادن و یک درصد آلاینده 

حسن صفدری؛ فرمانده بسیج اقشار سپاه استان ضمن اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت فوق‌العاده استان، چالش‌ها و موانع پیش روی توسعه اقتصادی اشاره کرده و به تشریح راهکارهای رفع موانع تولید و بهره‌وری پرداخت.

وی با اشاره به وجود ذخایر بی‌نظیر معادن راهبردی مس و سایر مشتقات آن بالغ بر پنجاه نوع ماده  معدنی در استان ادامه داد: ملی کردن معادن و پیشگیری از خام‌فروشی، زمینه‌ساز فعال کردن صنایع پایین دستی و در نهایت اشتغالزایی پایدار خواهد بود.

صفدری در ادامه خواستار تخصیص ۱۵ درصد حق استان از معادن و یک درصد آلاینده شد و همچنین توجه جدی به زیرساخت صنعت استان در تراز صنایع راهبردی شد. 

وی همچنین رفع مسائل و مشکلات در بخش کشاورزی اعم از مشکل آب و حامل‌های انرژی را مهم برشمرد.

صفدری نسبت به نقش بانک‌ها به‌عنوان پشتیبان رشد تولید و نه رقیب تولید تاکید کرد.

پاین پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551145

مهمترین اخبار ایران و جهان: