نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 21:10

هیات اندیشه ورز به دنبال رفع چالش‌های اقتصادی در استان‌ها است

مسؤول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه تولید محتوا و نظارت بر اجرای آن از رسالت‌ها و مسؤولیت‌های هیات‌های اندیشه‌‌ورز است، گفت: باید مسائل اقتصادی استان‌ها توسط هیات‌های اندیشه‌ورز احصاء شده و در ادامه از طریق مسؤولان دولتی پیگیری و مطالبه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، غلامرضا حسن‌پور، مسؤول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، روز دوشنبه در دومین نشست تخصصی هیات اندیشه‌ورز بسیج اصناف استان که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: موضوع امروز ما غزه و مسلمانان ساکن آن است که بعد از سال‌ها عملیات بی‌نظیری را دفاع از کیان خود داشته‌اند و حتما شکست با رژیم صهیونیستی است.

مسؤول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، بیان کرد: ما از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون از روزهای سختی مانند دوران هشت ساله دفاع‌مقدس عبور کردیم و در طول این سال‌ها با سکانداری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به سمت آرامش و امنیت حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دفتر بسیج تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی البرز از زمان افتتاح تاکنون فعال‌ترین در میان دفاتر راه‌اندازی شده در سطح کشور در این زمینه بوده است، گفت: ما باید در تمامی کارها با علم و عمل اقدام کنیم و هیات‌های اندیشه‌ورز هم در این راستا با مسئولیت تولید محتوا در فعالیت‌هایی مانند امور اقتصادی پیش ‌می‌روند، به عنوان نمونه ایجاد بازار ایرانی-‌اسلامی و توجه به محتوای آن بسیار حائز اهمیت است.

حسن‌پور با بیان اینکه نظارت بر اجرای محتوا از دیگر وظایف و مسئولیت‌های هیات‌های اندیشه‌ورز است، بیان کرد: در این مورد باید مسائل اقتصادی استان‌ها توسط هیات‌های اندیشه‌ورز احصاء شده و در ادامه از طریق مسئولان دولتی پیگیری و مطالبه شود.

وی با تاکید بر اهمیت شناسایی ظرفیت‌های البرز با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون باید در تولید از این افراد حمایت کنند و به رونق و شکوفایی صادرات محور شدن آنها کمک کنند، استفاده از جوانان نخبه و مخترع فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان در این مورد اهمیت بالایی دارد.

روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز: مسؤول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، بیان کرد: در حوزه حمایت از مشاغل خرد و خانگی از جمله صنایع‌دستی با توجه به ظرفیت خوب اتاق بازرگانی البرز در حوزه آموزش انتظار داریم که از افراد فعال در این بخش در قالب آموزش، ایجاد اشتغال و ورود به بازار کار حمایت کند.

حسن‌پور توضیح داد: در کشور واحدهای تولیدی و صنفی بی‌شماری داریم که باید در بحث صادرات بر توانمندسازی آنها متمرکز شویم، به ویژه در حوزه محصولات غذایی که پتانسیل‌های بالایی داریم باید فعالیت‌های خرد در این حوزه در سطح واحدهای صنفی به کارخانه‌های بزرگ تولیدی متصل شود، اتاق بازرگانی در پیشبرد این رسالت بسیار اثرگذار است.

وی در بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ضرورت توجه به آن در بحث سالم‌سازی خانواده و جامعه افزود: ما به دنبال چگونگی ترویج این فرهنگ در سطح واحدهای صنفی هستیم، از راهکارهای مهم و اثرگذار در این خصوص تکیه بر امر آموزش است، دیگر راه‌حل موثر تکریم افرادی است که به رعایت عفاف و حجاب پایبند بوده‌اند.

مسؤول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور  با اشاره به راه‌اندازی پویش حبیب در جامعه اصناف افزود: بر اساس این پویش از میان اصناف و کسبه کشور، افرادی که حبیب مردم هستند، انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی توضیح داد: رویداد مدآفرین با محوریت حضور متقاضیان در بخش‌هایی مانند طراحی لباس و پارچه برگزار می‌شود و امسال این رویداد به صورت بین‌المللی پیش‌بینی شده است و از کشورهای همسایه نیز برای طراحی لباس‌های اسلامی در این همایش دعوت کرده‌ایم، سال گذشته در این قالب بیش از ۱۰۰ مانتو اسلامی طراحی و در اختیار واحدهای صنفی قرار داده شد.

حسن‌پور ادامه داد: امسال در کنار آن بحث طراحی مانتوها و پوشش‌های اسلامی برای جوانان و نوجوانان و پوشش مناسب کارکنان در مکان‌هایی مانند آموزشگاه‌ها مدنظر است.

وی در ادامه بیان کرد: در بسیج تجار، اصناف و بازرگانان کشور پیگیر مشکلاتی مانند رفع تعهد ارزی برای تسهیل امور فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601745

مهمترین اخبار ایران و جهان: