نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 16:25

لزوم تدوین برنامه‌های نشاط محور در جامعه

فرماندار بیجار گفت: دشمن درصدد است شرایط ایران به ویژه در حوزه فرهنگ و نشاط و امید را نامناسب جلوه دهد که باید در این راستا فعالیت‌های مناسب و چشمگیری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، محمدحسین محبیان ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال بیجار که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد به کارشکنی‌های دشمن در راستای مقابله با فرهنگ اسلامی و ایرانی اشاره و بیان کرد: ما یکسال کامل تحت تبلیغات گسترده معاندین و دشمنان بودیم که بعد از بررسی‌های ویژه مشخص شد تمام تلاش دشمن در راستای ضربه به فرهنگ ایرانی و اسلامی در حوزه حجاب است.

وی افزود: از بین بردن ایران و فرهنگ اصیل کشور و  ایجاد تفرقه و شکاف میان مردم از دیگر اهداف دشمن بود.

فرماندار بیجار با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های حوزه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده بود و این کار همچنان ادامه دارد گفت: نتانیاهو گفته در برابر ایران در حوزه فرهنگ کار کنید و‌ نیاز نیست با ایران وارد جنگ نظامی شویم؛ چرا که نمی‌توانیم به پیروزی رسیم و این نشان از تلاش دشمن برای خدشه بر فرهنگ ایران است.   

محبیان با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در حوزه فرهنگ باید فعال‌تر از هر زمانی باشیم، گفت: فقر فرهنگی‌ موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود؛ بنابراین لازم است فعالیت در حوزه فرهنگ پررنگ‌تر شود.  

محبیان با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه فرهنگ کارهای زیادی انجام ندادیم گفت: دشمن درصدد است شرایط ایران به ویژه در حوزه فرهنگ و نشاط و امید را نامناسب جلوه دهد که باید در این راستا فعالیت‌های مناسب و چشمگیری صورت گیرد. 

محبیان اظهار کرد: خیلی از استان‌ها در راستای نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی کردند و با استقبال گسترده روبه رو شد. 

وی با بیان اینکه در مراسم‌های عزاداری برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت می‌گیرد گفت: در جشن‌ها و اعیاد هم باید برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب صورت بگیرد.

این مقام مسوول گفت: اصلاح یعنی رفع نواقص و جدا از شعارهای رنگی است و ضمن‌پایبند بودن به اصول، اصلاحاتی هم در حوزه فرهنگی صورت گیرد. 

وی تاکید کرد : در بحث نشاط اجتماعی طی هفته‌های گذشته در سطح استان چند برنامه شاخص برگزار شد و خوشبختانه در شهرهایی که دشمن برای ایجاد اغتشاش برنامه ریزی کرده بود بهترین برنامه فرهنگی بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

وی خواستار برنامه ریزی مدون و مناسب برای مناسبت‌ها و اعیاد توسط مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی شد. 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546589

مهمترین اخبار ایران و جهان: