نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 11:46

سازش ۳۷ فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان استانی است که در آن ساختار قومی و طایفه ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است در واقع بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان در حل و فصل دعاوی ناشی از اختلافات طایفه ای نقش اثرگذاری دارند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، از سال قبل کارگروه «نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل» به صورت ماهانه در سیستان و بلوچستان برگزار و اقدامات لازم برای صلح و سازش و اخذ رضایت از اولیای دم توسط افراد متخصص در این زمینه پیگیری می شود.

در واقع با وجود این کارگروه و هماهنگی هایی که بین مبادی ذیربط صورت گرفته تعداد زیادی از مجازات حتمی قصاص رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در این زمینه می گوید: اقدامات بسیار خوبی در زمینه صلح و سازش در این استان انجام شده به گونه ای که در سال گذشته با کمک صلحیاران و ریش سفیدان بیش از 70 درصد پرونده های سال قبل به سازش ختم شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت:  از ابتدای امسال تا کنون ۳۷ فقره پرونده قتل در استان توسط اعضای شورای حل اختلاف به سازش ختم شده است.

حمید رضا بندانی  اظهار کرد: مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف در شش ماهه ابتدای امسال ۲۷ هزار و ۲۹۰ فقره پرونده بوده  است.

وی ادامه داد: از مجموع پرونده‌های وارده ۵ هزار و ۵۲۸ فقره پرونده به سازش ختم شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۳۷ فقره پرونده قتل در استان توسط اعضای شورای حل اختلاف به سازش ختم شده است.

برای ترویج صلح و سازش در سطح جامعه، «ستاد صبر» که برگرفته از واژه های صلح، بخشایش و رضایت است، در دستگاه قضایی تشکیل شده تا در نتیجه آن موفقیت های بیشتری در حوزه حل و فصل اختلافات و اصلاح ذات البین محقق شود.

پایان پیام/3139

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569045

مهمترین اخبار ایران و جهان: