نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 16:05

روسیه: آمریکا خطر درگیری در شبه‌جزیره کره را افزایش می‌دهد

معاون وزیر خارجه روسیه آندری رودنکو به سئول هشدار داد که اقدامات مخرب آمریکا در منطقه، خطر درگیری‌های ناخواسته را در شبه‌جزیره کره بالا می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون وزیر خارجه روسیه آندری رودنکو در جریان دیدارها و گفت‌وگوهایش در سئول به مقام‌های کره جنوبی هشدار داد که اقدامات مخرب آمریکا در منطقه خطر درگیری‌های ناخواسته را بالا می‌برد. 

این مقام ارشد روس در جمع خبرنگاران گفت افزایش حضور نظامی آمریکا و تشدید مانورها «مداخله مستقیم [روسیه] را طلب می‌کرد» تا ارزیابی مسکو از وضعیت به طرف کره جنوبی منتقل شود. وی افزود «پیگیری این سیاست ممکن است به پیامدهای بسیار خطرناکی منجر شود».

به گفته این مقام روس، «گرچه نظرات مسکو و سئول درباره منبع تنش‌ها متفاوت است، اما باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی مهم است». وی تاکید کرد که داشتن درک خوب از موضع طرف مقابل برای تسهیل کاهش تنش حائز اهمیت است. 

وی همچنین گفت که وزارت خارجه روسیه اظهارات کره جنوبی در ارتباط با وضعیت در اوکراین را دنبال و همه اظهارات در سطوح مختلف را ثبت می‌کند. 

سفر معاون وزیر خارجه روسیه به کره جنوبی بعد از تنش‌های لفظی اخیر بین دو کشور انجام شده است. این تنش‌ها پس از آن روی داد که رئیس‌جمهور کره جنوبی یون سوک یول چهارشنبه کره شمالی را تنها کشوری در جهان توصیف کرد که به استفاده پیشگیرانه از تسلیحات هسته‌ای مشروعیت داده است.

همان روز سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا سخنان رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی را به شدت مغرضانه توصیف کرد. در پی آن وزارت خارجه کره جنوبی روز شنبه سفیر روسیه در سئول را احضار کرد تا اعتراض خود را به مسکو منتقل کند.

پایاین پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660412

مهمترین اخبار ایران و جهان: