نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 20:41

نسخه‌نویسی سایر دستگاه‌ها برای بخش کشاورزی

قائم مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی یکی از مشکلات اساسی در این حوزه را نسخه‌نویسی سایر دستگاه‌ها برای بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: در این بخش خلأ آمایش علمی مبتنی بر داده و سیاست‌گذاری صحیح محسوس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کاظم خاوازی؛ قائم مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی در نشست بررسی چالش‌های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به حساسیت بخش کشاورزی اظهار کرد: حوزه کشاورزی همانند یک موجود زنده عمل می‌کند و هر تغییری در یک بخش کشاورزی، سایر بخش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: مشکلات متعددی از جمله تغییرات اقلیمی و آب‌و هوایی در درون این بخش وجود دارد، البته نمی‌توان نقش عوامل بیرون از کشور را نیز در این حوزه نادیده گرفت.

خاوازی با اذعان بر مظلومیت بخش کشاورزی گفت: هر گوشه این بخش سراسر غصه است، آب، خاک، ماشین‌آلات و... بنابراین اگر فکری به حال آن نشود، در آینده با چالش‌های بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی یکی از مشکلات اساسی در این حوزه را نسخه‌نویسی سایر دستگاه‌ها برای بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این بخش خلأ آمایش علمی مبتنی بر داده و سیاست‌گذاری صحیح محسوس است.

ریشه تمام مشکلات در بخش کشاورزی عدم بهره وری است

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی، ریشه تمام مشکلات در بخش کشاورزی را عدم بهره‌وری دانست و پیشنهاد کرد: بخش خصوصی از جمله اتاق‌های بازرگانی با تعیین چند اولویت اصلی و ارائه آن به وزارت جهاد کشاورزی، خواسته‌های خود را مطالبه کند.

خاوازی گفت: بحث نهاده‌های دامی در حال حاضر فشار سنگینی به دولت تحمیل کرده است و دولت اهتمام ویژه‌ای برای رفع مشکلات موجود در این زمینه دارد.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641412

مهمترین اخبار ایران و جهان: