نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 00:25

غرب اکراین را به بهانه دفاع از سرزمین حمایت اما غزه را بمباران می‌کند

نماینده جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما شاهدیم که غرب از اکراین به بهانه اینکه اراضی اکراین توسط روسیه اشغال گردیده است حمایت کرد حال چرا برای فلسطین تبعیض‌آمیز رفتار می‌کند و اصلا حق و حقوقی برای مردم فلسطین به رسمیت نمی‌شناسد، حتی سازمان‌های بشر دوستانه که می‌دانند این اراضی اشغالی هست، بازهم در برابر تبعیض نژادی فلسطینیان سکوت می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ناصر ابوشریف امروز در نشست «صهیونیزم اشتباه لیبرال دموکراسی» که با محوریت تحلیل و بررسی تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد، گفت: درود خدا بر مردم شکست ناپذیر فلسطین که امروزه در معرض جنایت‌ها و بی‌رحمانه‌ترین حمله تاریخ که در برابر دیدگان و شنیدگان جهانیان صورت می‌گیرد هستند، در حالی که مردم جهان با خیال آسوده می‌خوابند و بیدار می‌شوند وهیچ اقدامی برای آن‌ها نمی‌کنند.

 وی ادامه داد: امروزه بعضی از افراد دچار اشتباه در مورد سرزمین فلسطین هستند، آن‌ها فکر می‌کنند دو دولت در فلسطین هست، یک دولت فلسطینی و یک دولت اسرائیلی. این ایده و طرز فکر کاملا اشتباه هست زیرا در آنجا فقط یک دولت حکومت می کند و آن فقط دولت اشغالگر و رژیم نابودگر اسرائیل هست که تمامی کرانه باختری، نوار غزه، قدس و همه مناطق فلسطین را به اشغال خود در آورده است و با ساکنین هر بخش از فلسطین به شکل خاصی برخورد می کند.

  نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: منطقه کرانه باختری به سه بخش ومنطقه جداگانه به نام های منطقه الف، منطقه ب و منطقه جیم تبدیل شده است که هر منطقه از کرانه باختری به شکل متفاوتی با هم در تعامل هستند. این همان نوع برخوردی است که این رژیم علیه مردم فلسطین انجام می دهد و این در حالی است که تمام سازمان های مدافع حقوق بشر و حتی سازمان ملل متحد متفق القول هستند و همگی این موضوع را اذعان کرده‌اند که کاری که رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین انجام می دهد به معنای واقعی یک تبعیض نژادی هست و به همین دلیل مردمان فلسطین هر کسی که باشند تحت یک تبعیض نژادی واقعی در سرزمین فلسطین هستند.

 وی افزود: حتی سازمان های حقوق بشر در خود اسرائیل «سازمان بتسلیم» که مدافع بشر هست هم به این مساله اذعان کرده که مردمان فلسطینی بایک تبعیض نژادی واقعی مقابله می کنند و چیزی به عنوان آزادی برای این مردم وجود ندارد. حتی برای مردم اراضی 1948 که دارای شناسنامه اسرائیلی هستند.

 ابوشریف بیان کرد: چند سال قبل کنیسف سازمان رژیم اشغالگر قانونی به نام قانون قومیت اسرائیلی را تصویب کرد که براساس این قانون از این پس بین یهودیان و غیر یهودیان در تمامی امتیازات فرق قائل می شوند حتی بعد از تصویب این قانون فلسطینی هایی که ساکن منطقه 1948 که 20 درصد ساکنین اسرائیل را تشکیل می‌دهند هستند هم تحت این قانون قرار گرفتند وتمام امتیازات این گروه حذف گردید و امتیازاتشان با یهودیان متفاوت است. بدین منظور از این به بعد فلسطینی‌ها با یهودیان هیچگونه امتیاز برابری ندارند و تنها تفاوت این فلسطینی‌ها این است که یک اقامت ممتازی را دارند که حتی طی این اقامت شهروند به شمار نمی آیند، بلکه مقیم شمارش می شوند و فقط گذرنامه اسرائیلی دارند و در بقیه امتیازات با اسرائیلی ها تفاوت دارند.

وی تصریح کرد: در کرانه باختری نیز وضعیت کاملا مشخص هست، کرانه باختری تحت حاکمیت نظامی فرماندهان نظامی رژیم قرار گرفته و یک تفرقه و گسستگی شدیدی در کرانه باختری در زمینه تعامل با یهودیان و فلسطینی ها وجود دارد. به عنوان نمونه ساکنان شهرک نشین رژیم در اراضی رژیم اشغالگر زندگی نمی‌کنند. این به این معنا است که اگر مشاجره عادی و کاملا معمولی بین یک فلسطینی و یهودی شهرک نشین که در اراضی اسرائیل سکونت نمی کند و در کرانه باختری زندگی می کند رخ دهد؛ اگر یهودی یک فلسطینی را به قتل رساند هیچ واکنشی نشان نمی دهند ولی اگر یک فلسطینی یک یهودی را مجروح کند به 20 سال حبس محکوم می شود و این همان تبعیضی هست که اسرائیلی ها علیه فلسطینی ها در کرانه باختری انجام می‌دهند.

ابوشریف بیان کرد: دراین میان آنان که فکر می کنند تشکیلات خود گردان فلسطینی می تواند کاری انجام دهد و بر اوضاع تسلط دارد کاملا اشتباه می کنند حتی محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین اگر بخواهد از مکانی به مکان دیگر انتقال پیدا کند باید از فرماندار نظامی اسرائیل اجازه گیرد و درواقع دولت غیر نظامی محمود عباس فقط برای حل مشکلات اجتماعی هست و هیچ حاکمیتی ندارد. حتی محمود عباس میگوید: حاکمیت رژیم اشغالگر و کرانه باختری یک حاکمیت هفت ستاره هست به این معنا که اسرائیلی ها از مشکلات اجتماعی فلسطینی‌ها جدا شدند و آن را به محمود عباس سپردند و در مقابل خودشان سیطره نظامی وامنیتی بر کرانه باختری را دارند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: سازمان ملل متحد و حتی سازمان های مدافع بشر و بشر دوست همگی اوضاع کرانه باختری را اوضاعی کاملا تبعیض نژادی اعلام کرده اند. در خصوص غزه نیز با توجه به اینکه این رژیم اشغالگر در سال 2005 میلادی از نوار غزه خارج شده است اما بعد از آن این منطقه را به محاصره کامل خود در آورده به طوری که هیچ کسی حق ورود و خروج به این منطقه را بدون اجازه رژیم اشغالگر ندارد و اگر کسی بخواهد از نوار غزه خارج شود حتما باید نام و مشخصاتش در فهرستی که رژیم اشغالگر موافق آن است باشد و حتی اگر شخصی چه بسا برای درمان از غزه به کرانه باختری رود، حتما باید طبق موافقت رژیم اشغالی باشد؛ حتی کسانی که به صادرات و واردات مشغول هستند هم حتما باید تحت توافق رژیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: این روزها شاهد آن هستیم که حتی تمامی اعراب هم نتوانستند بطری آبی بدون اجازه رژیم اشغالگر وارد نوار غزه کنند از این رو می‌توان گفت این دولت هیچگاه دولت واقعی به شمار نمی آید و نمی تواند سرنوشت خود را تعیین کند.

ابوشریف با بیان اینکه تمامی دنیا خودشان اعتراف دارند اراضی سال 1967 میلادی اعم از کرانه باختری، نوار غزه و بقیه مناطق اراضی اشغالی هستند و بر اساس قوانین بین المللی هر منطقه که اراضی آن به اشغال در آید حق دفاع از خود و مقاومت را دارد، گفت: این حق برای مردم فلسطین کاملا مشروع هست و تمامی نهاد های بین المللی نیز به این مساله توافق دارند، اما متاسفانه برای مردم فلسطین سیاست یک بام ودو هوا حاکمیت می کند.

وی خاطرنشان ساخت: ما شاهدیم که غرب از اکراین به بهانه اینکه اراضی اکراین توسط روسیه اشغال گردیده است حمایت کرد حال چرا برای فلسطین تبعیض آمیز رفتار می کند و اصلا حق و حقوقی برای مردم فلسطین به رسمیت نمی‌شناسد، حتی سازمان‌های بشر دوستانه که می‌دانند این اراضی اشغالی هست، بازهم برابر تبعیض نژادی فلسطینیان سکوت می‌کند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، افزود: بر اساس آنچه گفته شد، چیزی که ما در نوار غزه و فلسطین انجام می دهیم کاملا مشروع و قانونی هست و در چارچوب حق ما در زمینه مبارزه و مقاومت ضد اشغالی قرار دارد، اما متاسفانه تمامی ابر قدرت هایی که خود را لیبرال و دموکرات می دانند هیچ اقدامی انجام نداده و برعکس علیه ما دست به اقدامات تبعیض نژادی زده اند.

پایان پیام/۷۸۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565112

مهمترین اخبار ایران و جهان: