نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 10:43

بهره‌مندی 98 درصد روستاهای گلستان از اینترنت

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات گلستان گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند.

سیدحامد قدس علوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: تمامی شهرهای استان به فیبر نوری تجهیز شده است و ما شاهد پوشش صد درصدی شهرهای استان از این تکنولوژی هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضریک هزار و ۸ مشترک فعال در استان داریم، ۱۸۰ هزار مشترک اینترنت ثابت و بیش از ۲ میلیون مشترک اینترنت تلفن همراه در استان گلستان داریم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات گلستان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بهره‌برداری رسمی از پروژه فیبر نوری در استان همزمان با سفر دور دوم رئیس جمهور به گلستان انجام خواهد شد.

قدس علوی با اشاره به اینکه برای این پروژه یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است، تاکید کرد: ۶۵۱ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت موجود برای اجرای پروژه در تمام روستاهای استان نیز استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به تلاش این اداره‌کل برای تکمیل پوشش ارتباطی در روستاهای گلستان تصریح کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۳۶ روستا از اینترنت پرسرعت روستایی بهره‌مند شده‌اند و این روند تا تکمیل پوشش کل استان ادامه دارد.

قدس علوی اظهار داشت: اکثر روستاهای باقی مانده در مناطق صعب العبور هستند اما در تلاش هستیم با تمام توان در این مناطق نیز تا پایان سال شاهد پوشش کامل باشیم.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558556

مهمترین اخبار ایران و جهان: