نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 13:24

بهترین راه مبارزه با مواد مخدر فرهنگ‌سازی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه بهترین راه مبارزه با مواد مخدر و نجات بیماران از این آسیب فرهنگ‌سازی است، گفت: همزمان با بهبود، حرفه‌آموزی و موضوع اشتغال، تولید و بحث درآمدزایی بیماران باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان در نشست مجمع خیرین یاریگران زندگی استان زنجان که با حضور علیرضا نبی، رییس مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور و فرزین رحیم نظری مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی  ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد با بیان اینکه موضوع مواد مخدر یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات آسیب‌های اجتماعی ریشه در همین موضوع دارند، بنابراین این مورد باید به عنوان یکی از اولویت‌دارترین موضوع باید مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی و پیشگیری‌های لازم در این راستا انجام بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه پاک‌سازی، و رها سازی بیماران و انتقال آنها به کمپ آغاز کار است، عنوان کرد: در این راستا قطعا اقدامات مهمی در استان و سطح کشور انجام شده اما برای ثبات و پایداری حل این موضوع باید همت مضاعفی کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با بهبود باید حرفه‌آموزی و موضوع اشتغال، تولید و بحث درآمدزایی بیماران مورد توجه قرار بگیرد، افزود: در این راستا یکی از بهترین اقدامات در قالب مجمع خیرین یاریگران زندگی اتفاق افتاده است که در این مجمع فعالیت‌های خوبی در حال انجام است.

رفیعی با اشاره به اینکه فعالیت خیران در حوزه کمک به رهایی بیماران از این آسیب چندان در استان زنجان جا نیافتاده است، گفت: این در حالی است که فعالیت خیران در حوزه‌های دیگر مثل درمان در این استان زبانزد است.

معاون سیاسی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه  بهترین راه مبارزه با مواد مخدر و نجات بیماران از این آسیب فرهنگ‌سازی است که این یک همت مضاعفی را می‌طلبد، ادامه داد: یک پایه دیگر این موضوع مردم هستند چرا که به واسطه حلقه‌های میانی می‌توانند در این موضوع تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه اهمیت این موضوع بیش از بیش حائز اهمیت است، گفت: سیاست  دولت و نظام همین موضوع است که در همه حوزه‌ها به سمت مردمی سازی برود، ضمن اینکه کار تسهیلگری و فراهم آوردن زمینه به ما مربوط می‌شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401456

مهمترین اخبار ایران و جهان: