نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 12:42

تخصیص ۴۰ میلیارد اعتبار در راستای رفع تنش آبی به خراسان شمالی

بجنورد- مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تنش آبی به خراسان شمالی تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نعیمی صبح شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: با اتمام طرح اضطراری آبرسانی به شهر بجنورد از منطقه پلنگ دره، ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی این شهر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه افزودن این مقدار آب در راستای کمک به شرکت آب و فاضلاب استان برای تأمین آب آشامیدنی پایدار ساکنین شهر بجنورد صورت می‌گیرد، گفت: این طرح شامل حفر و تجهیز ۷ حلقه چاه، اجرای ۲۸ کیلومتر خط انتقال، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و یک باب مخزن ۲ هزار متر مکعبی تعادلی و یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب می‌باشد که این اقدامات طبق زمانبندی صورت گرفته در دو مرحله انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول سه حلقه چاه با ۸.۵ کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ و مخزن ۲ هزار متر مکعبی تعادلی به مدار آب شهر بجنورد اضافه می‌شود.

نعیمی با اشاره به اینکه جهت بهره برداری از مرحله اول طرح ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: از محل اعتبارات تنش آبی، تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، این پروژه به اتمام برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437956

مهمترین اخبار ایران و جهان: