نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 12:29

۱۰ امام جمعه در استان سمنان تغییر کردند/ برپایی میزخدمت در ۱۹مصلی

سمنان- رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه از سال ۹۹ تاکنون ۱۰ امام جمعه در استان تغییر کرده است، گفت: هم اکنون نماز جمعه در ۱۹ منطقه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن فاطمی نیا پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان ضمن اشاره به ویژگی‌های نماز جمعه بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل در مباحث فرهنگی و حتی اجتماعی و سیاسی، نماز جمعه است که ظرفیت آن ناشناخته قلمداد می‌شود تا جایی که حتی امروز هم از این ظرفیت به کمال بهره نگرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ تاکنون در استان سمنان ۱۰ امام جمعه جابجا شده و جای خودشان را به ائمه جمعه جدید داده‌اند، افزود: سمنان، سرخه، میامی، درجزین، مجن و … در زمره شهرهایی هستند که شاهد تغییر در امام جمعه آنها طی سه سال اخیر بودیم تا در کارهای فرهنگی با نفسی تازه‌تر و برنامه‌ای بهتر ورود داشته باشند.

استقبال از ظرفیت امام جمعه‌ها

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت ائمه جمعه به واسطه انتصاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی است، بیان کرد: امام جمعه محل رجوع مردم است و هر کاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سطح کشور و جهان اسلام می‌کنند در درون شهرها می‌بایست از سوی ائمه جمعه انجام گیر و این خواست مردم است.

فاطمی نیا با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم شاهد برنامه‌های کیفی شبکه نورانی ائمه جمعه باشیم، گفت: انتخاب ائمه جمعه در نقاطی که ظرفیت آن در استان سمنان وجود دارد، از سوی سیاستگذاری ائمه جمعه استان دنبال و پیگیری شده است چرا که ما نیز از اتفاقات خوب فرهنگی به واسطه حضور ائمه جمعه، استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از همه کسانی که می‌توانند در شهر خودشان امکان حضور در نهاد امامت جمعه را دارند، می‌خواهیم که به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان درخواست دهند، بیان داشت: این درخواست‌ها بررسی می‌شود و در صورت پاسخگویی، امام جمعه در آن منطقه منصوب خواهد شد.

برپایی میز خدمت

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ پایگاه نماز جمعه در استان وجود دارد، ابراز داشت: نگاه شورا این است که امام جمعه، در تمام طول هفته فعالیت داشته باشد لذا نماز جمعه ارائه کارنامه فعالیت‌های نماز جمعه در طول هفته محسوب می‌شود که در کنار مشکلات فرهنگی، اقتصادی و … مردم می‌بایست بیان گردد.

فاطمی نیا با اشاره به اینکه ائمه جمعه مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و مسئولان هم در نماز جمعه حاضر شوند، تاکید کرد: هر جمعه در تمام نماز جمعه‌های استان (هر ۱۹ منطقه) میز خدمت برپا است تا مسئولان بتوانند در آن حضور داشته و به مشکلات مردم پاسخ دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405012

مهمترین اخبار ایران و جهان: