نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 00:01

انجام ۷۳ فقره مستندسازی و ارسال اطلاعات املاک در آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی با اشاره به مولدسازی دارایی‌های دولت افزود: طی سال جاری گفت: فقره مستندسازی و ارسال اطلاعات املاک انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب تربتی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:: ۱۷ پروژه در بخش سرمایه گذاری داخلی در دست اقدام است که از این تعداد، ۵ پروژه با سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومان، آماده کلنگ زنی و عملیات اجرایی و ۳ پروژه با سرمایه گذاری ۸,۸۰۰ میلیارد تومان شروع شده است.

وی ادامه داد: حجم پروژه‌های مصوب در دولت سیزدهم برای سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان غربی ۵۶ میلیون دلار است.

تربتی گفت: ۱,۲۷۵ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در دولت سیزدهم پرداخت شده و زمینه اشتغال برای ۷۱۷۹ نفر ایجاد شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به سرمایه گذاران توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، گفت: مدت زمان انتظار جهت واگذاری زمین برای پروژه‌های بزرگ مقیاس، در صورت ارائه طرح توجیهی توسط سرمایه گذار از یک تا سه سال به یک ماه کاهش یافته است.

تربتی با اشاره به وقوع ۳ زلزله در خوی و پرداخت تسهیلات افزود: ارزیابی از ۱۶۳۵ واحد خسارت دیده این شهرستان در ۵ سطح انجام شد و ۳۲ میلیاردتومان خسارت پرداخت شد.

وی با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت‌ها نیازمند تزریق اعتبارات تملک دارایی، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی، تسهیل فضای کسب و کار و تجار، هستیم؛ افزود: بزودی در این حوزه اجرای ١٧ طرح با اعتبار ١٨ هزار میلیارد تومان به همت دفتر سرمایه گذاری در استان آغاز می‌شود که با اقدامات انجام شده فرایند استعلام به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

تربتی با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم از همه ظرفیت‌های استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی بهره ببریم که بخش عمده آن به تحریم‌ها بر می‌گردد، تصریح کرد: در این مدت حجم سرمایه گذاری خارجی بالغ بر ۵۶ میلیون دلار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485556

مهمترین اخبار ایران و جهان: