نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 09:54

نجات محکوم به قصاص گلستانی با پویش «به حرمت امام رئوف می بخشم»

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در آستانه عید فطر و در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می بخشم» اولیای دم جوان ۲۴ ساله گلستانی، قاتل فرزندشان را بدون هیچ چشمداشتی بخشیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در آستانه عید فطر و به حرمت امام رضا (ع)، اولیای دم یک پرونده در مراوه تپه با پادرمیانی جمعی از مسئولان قضائی و صلح یاران شورای حل اختلاف استان، از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اولیای دم این جوان ۲۴ ساله که سال ۹۳ به قتل رسید، قاتل فرزندشان را بدون هیچ چشمداشتی بخشیدند.

آسیابی افزود: این نخستین محکوم به قصاص است که امسال با بزرگواری اولیای دم بخشیده می‌شود و تلاش‌ها در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می بخشم» با حضور معتمدان، علما و ریش سفیدان استان برای کسب رضایت در پرونده‌های قصاص ادامه دارد.

وی گفت: در این پرونده محکوم به قصاص وقتی که ۲۹ ساله بود، در پی مشاجره لفظی برای چرای دام، با مقتول درگیر شد و با ضربه چوب به سر او، سبب مرگش شد.

سال گذشته با گذشت اولیای دم و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف گلستان ۲۲ محکوم به قصاص، فرصت دوباره زندگی یافتند.

«پویش به حرمت امام رئوف می بخشم» به منظور تلاش برای سازش در حل و فصل مسالمت آمیز دعاوی از پنجاسفند ۱۴۰۱ سالروز میلاد امام حسین (ه) آغاز شده و تا ۱۰ خرداد میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161256

مهمترین اخبار ایران و جهان: