نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 21:40

اخبار جالب حضورمسافران نوروزی گیلان/ ۷ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر وارد گیلان شدند

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان بیش از هفت میلیون و ۵۵۰ هزار نفر مسافر به صورت (زمینی و هوایی) به استان ورود کرده‌اند، که دارای رشد ۶۶ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه ستاد مرکزی خدمات سفر کشور که با حضور سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به صورت ارتباط تصویری برگزار شد با قدردانی از همه مردم استان و مسافرانی که به گیلان سفر کردند، اظهار کرد: همه تلاش‌ها در این است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها بهترین خدمات به مسافران ارائه شود.

وی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان در خصوص آمار مسافران ورودی و اقامت کننده در روزهای ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ الی سه فروردین ۱۴۰۲، گفت: در این مدت وسایل نقلیه ورودی به استان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار  خودرو و دارای رشد ۸۳ درصدی است.

نماینده عالی دولت در گیلان از رشد ۶۶ درصدی ورود مسافر به استان گیلان خبر داد و افزود: بیش از هفت میلیون و ۵۵۰ هزار نفر مسافر به صورت (زمینی و هوایی) به استان ورود کرده‌اند، که دارای رشد ۶۶ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته است.

به گفته عباسی مسافران اقامت کننده در استان ( اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت ) بیش از چهار میلیون و۵۰۰ هزار نَفَر - شب اقامت که دارای رشد ۱۱۳.۹۵ درصدی می‌باشد که از این تعداد مسافر در سه هزار و ۱۲۲ تاسیسات گردشگری دارای مجوز گیلان اقامت داشتند.

وی با اشاره به انسداد مسیر چالوس، بیان کرد: بسته شدن این جاده موجب شدن تا مسافرانی که مقصد مازندران را دارند از مسیر گیلان عبور کنند که ترافیک‌هایی را شاهد بوده‌ایم.

استاندار گیلان با درخواست از مردم در خصوص رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی گفت: از مردم و مسافران در خواست دارم تا با حفظ صبر، حوصله و متانتی که دارند تا پایان سفر با عنایت به مهمان‌نوازی مردم گیلان، سفری ایمن برای خود و هموطنان خود رقم بزنند و خالق خاطرات خوب از نوروز سال جدید باشند.

عباسی با اشاره به شعار سال با عنوان مهار تورم، رشد تولید گفت: مزایای گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان در حال شکوفا شدن بوده و در همین راستا و با هماهنگی انجام گرفته نمایشگاه‌های صنایع دستی در همه شهرستانهای استان برپا شده است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد فضای مناسب برای توسعه در حوزه صنایع دستی، تصریح کرد: بسیاری از هنرمندان گیلانی تولیدات خود را به صورت مستقیم در معرض نمایش و فروش بگذارند که شاهد رشد بالای ۷۰ درصد در میزان فروش محصولات صنایع دستی نسبت به مدت مشابه پارسال را شاهد بوده ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر تقویت این نمایشگاه‌ها به عنوان نقاط قوت شناسایی و معرفی هنرمندان صنایع دستی گیلان افزود: این نمایشگاه ها تا پایان فصل گردشگری یعنی تابستان تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه استان گیلان مقصد گردشگری مسافران خارجی نیز است، تصریح کرد: گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان ۲۵۰ نفر بوده و دارای رشد ۷۱ درصد که دارای ملیت آذربایجان، روسیه، پرتقال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان و کره جنوبی هستند.

استاندار گیلان با تأکید بر نظارت دقیق بر واحدهای گردشگری این استان بیان کرد: در این همین راستا، بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری ۳۸۹ بازدید شامل بازدیدهای نظارتی ۱۲۷ مورد تشویق، ۷۷ مورد تذکر و ۲۷ تذکر کتبی بوده است.

به گفته عباسی بازدیدکنندگان از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بیش از ۲۱۲هزار نفر که دارای رشد ۷۸.۲۷ درصدی است.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1108412

مهمترین اخبار ایران و جهان: