نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 20:22

سرانه پرداخت به ایتام و محسنین از میانگین کشوری پایین‌تر است

اردبیل- معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: سرانه پرداخت حامیان به ایتام و محسنین در استان اردبیل پایین تر از میانگین کشوری است.

جلیل قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ با هدف حمایت از فرزندان ایتام آغاز شده تا گروه‌های مختلف جامعه اعم از زنان و مردان به عنوان پدران و مادران معنوی ایتام را تحت پوشش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ نیز در قالب طرح محسنین فرزندان خانواده‌هایی که از توان مالی کمتری برخوردار هستند مورد حمایت قرار گرفتند تا در گذر از مسیر زندگی مورد پشتیبانی مالی خیرین و حامیان قرار گیرند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در قالب طرح اکرام ایتام یک هزار و ۸۷۶ نفر یتیم و در قالب طرح محسنین نیز بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر مورد حمایت کمیته امداد اردبیل هستند.

کسب ۱۰ میلیارد تومان درآمد ماهانه با همکاری ۲۰۰ هزار خانوار اردبیلی

قدیمی بیان کرد: ما در حال حاضر ۱۹ هزار حامی برای ایتام و محسنین در استان داریم ولی همچنان تلاشمان بر جذب حامیان بیشتر است.

وی ادامه داد: ۳۷۷ هزار خانواده در استان اردبیل زندگی می‌کنند که ۴۳ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه همچنان به کمک آحاد مردم توانمند مالی نیاز داریم، تصریح کرد: اگر از این ۳۷۷ هزار خانواده ۱۷۷ هزار خانواده متوسط و کم بضاعت مالی را کنار بگذاریم ۲۰۰ هزار خانواده در استان می‌توانند در این طرح یاریگر کمیته امداد باشند.

قدیمی افزود: اگر این ۲۰۰ هزار خانوار ماهانه مبلغ ناچیز ۵۰ هزار تومان را به ایتام و طرح محسنین پرداخت کنند ماهانه ۱۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنیم که به راحتی می‌توان این مبلغ را بین ایتام و محسنین توزیع کرد.

وی اظهار کرد: با توزیع این مبلغ افراد تحت پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین سالانه ۱۵ میلیون تومان و ماهانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان درآمد خواهند داشت.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل به آمار پایین مبالغ کمک شده از سوی حامیان به این گروه‌های نیازمند اشاره و خاطرنشان کرد: حتی پایین‌تر از سرانه میانگین کشوری ما پرداختی را به ایتام و محسنین شاهدیم و به نظر می‌رسد این خلأ و نقصان را باید به سرعت جبران کرد.

قدیمی ضرورت اطلاع رسانی دقیق برای جذب حامیان را یادآور شد و بیان کرد: خیرین و نیکوکاران با مراجعه به سایت کمیته امداد و قسمت ایتام می‌توانند انتخاب یتیم مورد نظر را با عکس و مشخصات انجام داده و حداقل واریزی را از ۵۰ هزار تومان و ارقام بالاتر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایتام زیر ۱۰ سال بیشترین حامی را دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال حامیان بیشتری را جذب کنیم تا این ایتام با بهره گیری از پشتیبانی‌های معنوی و مادی افراد خیرخواه بتوانند زندگی خوبی را داشته باشند.

فعالیت ۱۵۷ مرکز نیکوکاری در محلات اردبیل

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به برگزاری جشن رمضان در ایام ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: از امشب با حضور در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزاری جشن رمضان را با هدف جذب حامی برای طرح اکرام ایتام و محسنین و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای اطعام نیازمندان شاهد خواهیم بود.

قدیمی گفت: برنامه امشب با همکاری سپاه استان و شهرداری اردبیل در قالب جشن روزه اولی‌ها برگزار می‌شود و فردا شب نیز همزمان با میلاد امام حسن مجتبی کمیته امداد جشن شاد و مفرحی را برای خانواده‌ها در نظر گرفته تا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ شب از این برنامه‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: در دو روز دیگر نیز مراکز نیکوکاری مسئولیت برنامه‌ها را برعهده خواهند داشت تا توانمندی ۱۵۷ مرکز نیکوکاری در استان که بازوی توانمند ما محسوب می‌شوند، عرضه شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در قالب طرح اطعام مهدوی نیز قرار است حداقل ۴۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد از یک بسته معیشتی و یا افطاری ساده بهره مند شوند.

قدیمی در پایان اظهار کرد: یکی از حامیان ایتام که ۳ هزار و ۷۰۰ یتیم را تحت پوشش قرار داده اعلام کرده تا در بهترین تالار یا رستوران شهر برای ایتام افطاری تدارک دیده شود تا عزت نفس آنها بالاتر برود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130012

مهمترین اخبار ایران و جهان: