نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 00:13

سهم ایران از بازار ارمنستان کم است

زنجان-سفیر جدید ایران در کشور ارمنستان گفت: سهم ایران از بازار ارمنستان کم است و باید روند موجود بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سبحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان، گفت: زنجان می‌تواند مکمل تجاری و اقتصادی خوبی برای کشور ارمنستان باشد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در سال گذشته ۶۵۰ میلیون دلار صادرات داشته که با وجود ظرفیت‌های بالا، سهم کشور ارمنستان از آن ۲۵ صدم درصد بوده است، ابرار داشت: کار ما بنگاه داری نیست بلکه هموار کردن و تسهیلگری فعالیت تجار در این کشور است و در این میان دولت تعامل با کشورهای منطقه را مورد توجه قرار داده است.

سبحانی افزود: سهم ایران از بازار ارمنستان کم است و باید روند موجود بهبود یابد.

سفیر جدید ایران در کشور ارمنستان، به سرمایه‌گذاری سلامت و گردشگری در ارمنستان اشاره کرد و افزود: صادرات داروهای ایرانی به ارمنستان هم باید انجام گیرد.

سبحانی تاکید کرد: واردات کشور ارمنستان هشت و نیم میلیارد دلار است و از این میزان سهم ایران کمتر از ۱۰ درصد بوده که طبق پیش بینی‌ها برنامه ریزی بر سه میلیارد صادرات دلار هدف گذاری شده است.

وی گفت: در بخش اقتصادی هم فعالیت در صنایع زودبازده ارمنستان مورد توجه قرار گرفته است و هرچند ارمنستان جمعیت سه میلیون نفری دارد ولی باید این کشور را به سبب عضویت در اتحادیه اوراسیا دروازه ورود به بازار ۲۰۰ میلیونی ببینیم.

سفیر جدید ایران در کشور ارمنستان، تصریح کرد: با توجه به توافقات این کشور با اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی می‌توان از این ظرفیت برای صادرات مجدد کالاها و کاهش تعرفه‌ها استفاده کرد.

سبحانی افزود: کاهش تعرفه‌ها از سوی کشور ارمنستان به تسهیل صادرات کمک می‌کند و در این خصوص باید تسهیلات قانونی فراهم کنیم که راه اندازی دفتر تجاری زنجان در ارمنستان ایده بسیار خوبی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287956

مهمترین اخبار ایران و جهان: