نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 08:35

لزوم انسجام و وحدت رویه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی، نیازمند انسجام و وحدت رویه نهادهای متولی و همچنین تشکل‌های مردم نهاد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهارداشت: پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی، نیازمند انسجام و وحدت رویه نهادهای متولی و همچنین تشکل‌های مردم نهاد است و در این مساله مهم نمی‌توان از نقش مؤثر مراکز خودجوش مردمی غفلت کرد، چراکه این تشکل‌های مردم نهاد است که با پیشرانی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، می‌توانند تحولات اساسی را در کشور ایجاد نمایند.

وی افزود: لازمه اثرگذاری هیأت‌های اندیشه ورز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ورود به فاز عملیاتی است که بخش اساسی این طرح‌ها باید در حیطه آموزش از نوع پرورش افکار و توانمندسازی، بمنظور شکوفایی جامعه و افزایش میزان پیشگیری از آسیب‌ها به کار گرفته شود.

خزعلی گفت: نمود عینی ورود تشکل‌های مردم نهاد به این موضوع را می‌توان در برخی مناطق محروم مشاهده نمود که از طریق آموزش‌های متمادی در طی چهار دهه بعد از انقلاب، با وجود محرومیت‌های بی شمار، شاهد رشد و بالندگی اهالی آن هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326856

مهمترین اخبار ایران و جهان: