نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 23:12

تخریب تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خرم‌آباد

خرم‌آباد - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تخریب تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام میر دریکوند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تخریب این ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌منظور اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به استناد تبصره دو ماده ۱۰ و با دستور دادستان و با حضور نماینده دادستان، فرمانده و جانشین نیروی انتظامی شهرستان، فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان، مدیر و رئیس اداره و فرمانده و پرسنل یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد و سایر عوامل مرتبط در روستای سراب پرده چاهی منطقه کمالوند شهرستان خرم‌آباد انجام شد.

وی اضافه کرد: افراد سودجو در این اراضی اقدام به احداث بنا، سکو، محوطه‌سازی و پی‌کنی، دیوارکشی، فنس‌کشی، استقرار کانکس غیرمجاز کرده بودند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجموع بیش از ۱۲ هکتار از اراضی زراعی و باغی به حالت اولیه بازگردانده شد.

میر دریکوند با قدردانی از دستگاه‌هایی که در انجام حکم قلع‌وقمع همکاری داشته‌اند، افزود: با جدیت با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها برخورد خواهد شد و این رویه ادامه خواهد داشت.

وی با هشدار به احداث‌کنندگان بنا در اراضی کشاورزی، به مردم توصیه کرد که از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند خودداری کنند و در دام کلاهبرداران و سودجویان قرار نگیرند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سیاست جهاد کشاورزی حفظ اراضی کشاورزی، پیشگیری قبل از وقوع تخلف به‌عنوان بهترین راهکار است، تأکید کرد: گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی به طور مستمر در حال رصد اراضی شهرستان هستند و در صورت مشاهده ساخت‌وسازهای غیرمجاز با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

میر دریکوند از بهره‌برداران استان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش‌ها مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه به آدرس https://cms.laoi.ir/ تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429609

مهمترین اخبار ایران و جهان: