نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 09:37

لزوم بهسازی راه‌ها در جنوب استان بوشهر/ وزارت نفت مشارکت کند

بوشهر- توسعه راه‌ها در جنوب استان بوشهر یک ضرورت است که با توجه به استقرار صنایع نفت و گاز و پتروشیمی انتظار می‌رود وزارت نفت مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان بوشهر دارای صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی است و می‌طلبد که این صنایع همکاری و مشارکت لازم را برای توسعه زیرساخت‌ها در استان بوشهر داشته باشند.

این صنایع از شمال تا جنوب استان بوشهر را اشغال کرده‌اند و تأثیر بسیار زیادی بر روی آب، خاک، هوا و دریا داشته‌اند که نیاز است در قبال خسارت‌هایی که وارد کرده‌اند، مقداری هم مسئولیت‌پذیر باشند.

با وجود مطالبات گسترده‌ای که از سوی مردم و مسئولان استان بوشهر برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی در استان صورت گرفته ولی تاکنون این مهم محقق نشده است و چالش‌های فراوانی وجود دارد.

توسعه راه‌ها یکی از نیازهای اساسی در استان بوشهر به ویژه در بخش‌های جنوبی استان است که باید اعتبارات مناسب در این زمینه اختصاص یابد و پروژه‌ها اجرایی شوند.

وضعیت راه‌های جنوب استان بوشهر بهبود یابد

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر میزبان شایسته‌ای برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بوده است و این صنایع نیز باید به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

حجت‌الاسلام موسی احمدی یکی از مشکلات و چالش‌ها در جنوب استان بوشهر را وضعیت راه‌ها دانست و تصریح کرد: راه‌های استان بوشهر با توسعه یابد و انتظار می‌رود که صنایع پارس جنوبی در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

لزوم بهسازی راه‌ها در جنوب استان بوشهر/ وزارت نفت مشارکت کند

نماینده مردم شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات استان بوشهر پیگیری‌های فراوانی را در سطح ملی و استانی داشته‌ایم و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

احمدی تاکید کرد: مشارکت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در توسعه راه‌های استان بوشهر به ویژه در مناطق جنوبی استان یک ضرورت است و امیدواریم شاهد تحقق این موضوع به شکل کامل باشیم.

لزوم مشارکت وزارت نفت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: بهسازی و ارتقای محورهای مواصلاتی استان بوشهر خصوصاً در مناطق جنوبی که بیشترین تاثیرپذیری را از ناوگان صنایع نفت و گاز منطقه دارند، نیازمند همکاری این وزارتخانه است.

بخش عمده فرونشست‌ها و چاله‌های رخ داده در محور سیراف - جم ناشی از تردد ناوگان صنایع نفت و گاز است که انتظار استان، مشارکت دست‌کم ۵۰ درصدی وزارت نفت در بهسازی این محور است عبدالکریم اخترشناس با اشاره به برگزاری نشست با مدیر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز وزارت نفت که با حضور نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست پیرامون تأمین مشارکت مالی وزارت نفت برای بهسازی، تعریض و روکش آسفالت محورهای جنوب استان بحث و بررسی شد.

اخترشناس با اشاره به پیش بینی اعتبار ۲۷۰ میلیاردتومانی برای بهسازی و ترمیم آسفالت اتوبان جم- سیراف خاطرنشان کرد: بخش عمده فرونشست‌ها و چاله‌های رخ داده در این محور ناشی از تردد ناوگان صنایع نفت و گاز است که انتظار استان، مشارکت دست‌کم ۵۰ درصدی وزارت نفت در بهسازی این محور است.

وی ابراز امیدواری کرد: پیامد این نشست سه جانبه با متولی طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز به تفاهم نامه موردنظر برای مشارکت در بهسازی و ترمیم اتوبان جم- سیراف منجر شده و شاهد اجرای پرسرعت پروژه باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر دارای چهار هزار و ۴۴۹ کیلومتر راه است که از این تعداد ۶۹۵ کیلومتر آن بزرگراه، ۵۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی و مابقی آن راه روستایی است.

توسعه راه‌ها در جنوب استان بوشهر یک ضرورت است که با توجه به استقرار صنایع نفت و گاز و پتروشیمی انتظار می‌رود وزارت نفت مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشد.

صنایع تاکنون به خوبی در زمینه توسعه زیرساخت‌های استان بوشهر ایفای نق نکرده‌اند و امید می‌رود برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان اهتمام بیشتر و ویژه‌تری داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419097

مهمترین اخبار ایران و جهان: