نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 04:20

استقرار موشک هایپرسونیک «دانگ فنگ» چین

چین در حال استقرار موشک‌های «دانگ دانگ -17 » است که به طور بالقوه می‌تواند تایوان را هدف قرار دهد و از سامانه‌های دفاع هوایی ساخت آمریکا عبور کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای روز دوشنبه گزارش کردند که ارتش چین در حال استقرار موشک‌های ابرفراصوت (هاپیرسونیک) در جنوب شرقی چین برای حمله محتمل به تایوان است.

وبگاه «تایوان نیوز» به نقل از اندیشکده  امریکایی «میدلبری» نوشت که یگان موشکی ارتش چین در حال استقرار موشک‌های ابرفراصوت میان برد «دانگ فنگ ۱۷» در جنوب شرقی چین است که به طور بالقوه می‌توانند تایوان را هدف قرار دهند و از سامانه‌های دفاع هوایی ساخت آمریکا عبور کنند.

بر اساس این گزارش، استقرار این موشک‌های جدید در پایگاه واقع در «یونگان» در استان «فوجیان» نشان می‌دهد که ارتش چین به دنبال دستیابی به توانایی حمله به پایگاه‌ها و ناوگان نظامی خارجی در غرب اقیانوس آرام» است.

بر اساس گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده، این موشک‌ها بردی بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر دارند و می‌توانند با سرعت بین ۵ تا ۱۰ ماخ حرکت کرده و این موجب می‌شود سامانه‌های موشکی ساخت آمریکا از جمله «تاد»، «اس ام-۳» و «پاتریوت» قادر به مقابله با آن‌ها نباشند.

«جاش راگین» خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست » اخیرا در این زمینه گفت: «ما ۳۰ سال صرف ساختن ناوهای هواپیمابر و دفاع موشکی کردیم، اما چینی‌ها موشکی با هزینه بسیار کمتر ساخته‌اند که تجهیزات ما را از کار می‌اندازد. این موشک‌ها ابرفراصوت هستند و می‌توانند با مانورهای خود ناوهای هواپیمابر ما  را تا "گوام" هدف قرار دهند. اگر آن‌ها تصمیم به استفاده از موشک‌های خود بگیرند، ناوهای هواپیمابر ما نمی‌توانند وارد نیمی از  اقیانوس آرام  شوند.»

در گزارش اخیر «موسسه مطالعات هوافضای چین» وابسته به دانشگاه نیروی هوایی آمریکا نیز آمده است که نیروی موشکی چین هم از نظر پیچیدگی موشک‌ها و هم از نظر اندازه زرادخانه خود در حال گسترش است. رشد موشک‌ها و پرتابگرها بر اساس تعداد روزافزون تیپ‌های نیروی موشکی چین قابل توجه است. 

موشک‌های چین با ارزش‌ترین دارایی نظامی کنونی چین هستند زیرا آنها توانایی‌های تهاجمی و دفاعی در برابر طیف گسترده‌ای از دشمنان را در اختیار چین قرار می‌دهند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1399909

مهمترین اخبار ایران و جهان: