نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 14:10

پایان پرونده اختلاف ۵۰ ساله ملکی در دزفول با صلح و سازش

رئیس دادگستری دزفول از بسته شدن پرونده اختلاف ۵۰ ساله ملکی در این شهرستان با صلح و سازش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فیصل مزرعه رئیس دادگستری دزفول امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰ سال پیش میان دو خانواده در دزفول بر سر ملکی با مساحت ۱۲ هکتار اختلاف و تنش ایجاد و باعث تشکیل چندین پرونده و شکایت علیه همدیگر در دادسرا و دادگاه دزفول شد.

وی افزود: در این بازه زمانی چندین ساله، خیرین، ریش سفیدان و بزرگان منطقه تلاش‌های فراوانی جهت حل فصل موضوع بین این ۲ خانواده شدند، ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

مزرعه ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و قدمت اختلاف این ۲ خانواده، پرونده برای حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع تا زمینه گذشت و سازش بین آن‌ها فراهم شود.

رئیس دادگستری دزفول اضافه کرد: اعضای این شعبه با همکاری صلح یاران و برگزاری چندین جلسه متعددی و در اقدامی بی نظیر و جهادی توانستند پس از ۵۰ سال اختلاف بین این ۲ خانواده توافقی بین طرفین ایجاد و این پرونده را منتهی به صلح و سازش کنند.

وی ضمن تقدیر از اقدام بسیار ارزشمند اعضای این شعبه و همیاران صلح در سازش پرونده‌های مهم، بر اثرگذاری شورای حل اختلاف در حل و فصل اختلافات مردم تاکید کرد و گفت: شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش پرونده‌های مهم با استفاده از ظرفیت بزرگان، سران عشایر، معتمدین و خیرین در طول این چند سال آثار فراوانی داشته و باید به این نهاد ارزشی توجه ویژه‌ی شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592353

مهمترین اخبار ایران و جهان: