نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 17:43

پیشرفته‌ترین مرکز درمان ناباروری در جنوب تهران افتتاح شد

بخش ناباروری سطح 3، به عنوان پیشرفته‌ترین سطح ناباروری در جنوب تهران با 6 تخت بستری، 2 اتاق عمل و لابراتوار جنین شناسی در بیمارستان فیروزآبادی شهرری با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، بخش ناباروری، بخش آنژیوگرافی، بخش آی.سی.یو 11 تخته و بخش اورژانس اطفال بیمارستان فیروزآبادی ظهر امروز با حضور عین اللهی وزیر بهداشت، پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، بشارت فرماندار ویژه شهرستان ری، یزدیخواه نماینده مجلس، شنگی شهردار منطقه 20 و سایر مسؤولان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در رابطه با اهمیت بخش درمان ناباروری اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده‌اند؛ نسل مسلمانان باید گسترش پیدا کند و رهبر معظم انقلاب نیز طی سال‌های اخیر تاکید داشتند که کشور باید جوانی جمعیت را حفظ کند لذا بهره برداری از این بخش دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد اقدامات خوبی در بیمارستان فیروزآبادی بودیم، گفت: در دو سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان رشد چشمگیری داشتیم و به ویژه در شهرری که محرومیت زیاد است در حوزه درمان چندین افتتاح با حضور وزیر بهداشت دارشتیم که قابل تقدیر است.

 

علی طیبی رئیس بیمارستان فیروزآبادی نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول ماه به طور متوسط حدود 12 هزار مراجعه کننده به اورژانس، حدود 8 هزار مراجعه کننده به درمانگاه و حدود 700 عمل جراحی در اتاق‌های عمل بیمارستان داریم.

وی گفت: تعداد تخت مصوب در این بیمارستان 540 تخت است که در حال حاضر 360 تخت فعال است و امروز 32 تخت به ظرفیت بیمارستان اضافه شد.

رئیس بیمارستان فیروزآبادی در ادامه تصریح کرد: امروز بخش اورژانس اطفال افتتاح شد که با 6 تخت بستری اورژانس اطفال و یک تخت سی.پی.آر به صورت 24 ساعته خدمت رسانی خواهد کرد.

طیبی بیان کرد: بخش ناباروری سطح 3، پیشرفته ترین سطح ناباروری است که امروز در جنوب تهران افتتاح شد و دارای 6 تخت بستری، 2 اتاق عمل و لابراتوار جنین شناسی است که پیشرفته ترین خدمات ناباروری را به صورت دولتی به زوج‌های نابارور ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بخش آنژیوگرافی نیز امروز به بهره برداری رسید، تصریح کرد: قبلا در جنوب تهران بخش آنژیوگرافی نداشتیم و بیماران قلبی به بیمارستان‌های تهران اعزام می شدند که امروز این بخش با پیشرفته ترین خدمات قلبی با 2 اتاق عمل قلب باز بهره برداری شد.

رئیس بیمارستان فیروزآبادی اضافه کرد: بخش آی.سی.یو 11 تخته تحت عنوان آی.سی.یو5 نیز امروز افتتاح شد که در جنوب تهران چنین بخشی نداشتیم و کمبود آن احساس می شد که با بهره برداری از این بخش در مجموع 50 تخت آی.سی.یو خ.اهیم داشتیم.

پایان پیام/67062/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521897

مهمترین اخبار ایران و جهان: