نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 11:49

معرفی داشته‌های ناملموس فرهنگی در خانه خوراک یزد

به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری خانه خوراک و نوشیدنی یزد با هدف برگزاری رویدادهای متنوع در بستر فرهنگی و خوراکی استان، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، همزمان با آغاز هفته گردشگری و در راستای توسعه فعالیت‌های کمیته تخصصی گردشگری خوراک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، خانه خوراک و نوشیدنی یزد با حضور سرپرست این اداره کل، راه‌اندازی شد.

حسین دهقان، برگزاری رویدادهای متنوع در بستر فرهنگی و خوراکی استان یزد را هدف اصلی راه‌اندازی این خانه برشمرد و گفت: خانه خوراک و نوشیدنی یزد رستوران یا کافه نیست؛ بلکه محل برگزاری رخدادهای مختلف با عرضه خوراک و نوشیدنی برای معرفی داشته‌های ناملموس فرهنگی است.

مسئول کمیته تخصصی گردشگری خوراک یزد افزود: ما درصدد هستیم تا بتوانیم با استمرار فعالیت‌ها، در کنار عرضه خوراک و نوشیدنی سنتی به گردشگران، به ارتقای ذائقه یزدی‌ها و حرکت در مسیر انتخاب غذای سالم نیز گام برداریم.

دهقان با بیان این‌که خانه خوراک و نوشیدنی یزد با فعالیت و سرمایه بخش خصوصی شروع به کار کرده، است، تصریح کرد: در اولین روز کاری این خانه، با همکاری کمیته تخصصی فرهنگی – تاریخی یزد در راستای ترویج فرهنگ توسعه پایدار و استفاده از صنایع‌دستی و منسوجات یزدی اقداماتی انجام شد.

وی در خاتمه یادآور شد: کمیته تخصصی گردشگری خوراک در محل خانه خوراک و نوشیدنی یزد، آماده همکاری و تعامل سازنده برای ارتقای سطح خدمات و تنوع‌بخشی به تمامی گونه‌های گردشگری است.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519953

مهمترین اخبار ایران و جهان: