نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 11:31

رشد ۴ درصدی پرداخت صدقه در خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مردم استان خراسان شمالی در ۹ ماهه سال جاری مبلغ ۷ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها بابیان اینکه مردم نیکوکار استان در ۹ ماهه سال جاری مبلغ ۷ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند، اظهار کرد: میزان صدقات جمع آوری شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مبلغ صدقات پرداخت شده مردم استان از محل صندوق صدقات کوچک به ارزش ۳ میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان بوده است، گفت: مردم استان مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان از طریق صندوق اماکن بزرگ، مبلغ ۳۷۵ میلیون تومان از طریق صندوق معابر بزرگ،۲۶۶ میلیون تومان از طریق مشترکین کد کیو.آر ، ۵۵۹ میلیون تومان صدقات موردی و مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون تومان نیز از طریق مراکز نیکوکاری صدقه پرداخت کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه ۱۸۴هزار و ۲۷۴ مشترک طرح صدقات در سطح استان وجود دارد، افزود: در مجموع ۸۹ هزار و ۱۵۳ مشترک صندوق صدقات کوچک، ۱ هزار و ۴۳۳ مشترک صندوق اماکن بزرگ، ۱ هزار و ۴۰ صندوق معابر بزرگ و ۹۲ هزار و ۶۴۸  مشترک کد کیو.آر در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: مبالغ جمع‌آوری‌شده طرح صدقات برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف ازجمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

الهی راد گفت: برای سهولت در پرداخت و استفاده از روش‌های نوین برای تمامی این مشترکان کد کیو.آر تهیه و به منازل و یا فروشگاه‌ها ارسال می‌شود و در این روش هر مشترک صندوق صدقات می‌تواند با داشتن کد کیو.آر اختصاصی خود و با استفاده از گوشی همراه به ‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی یادآور شد: خیران همچنین می‌توانند صدقات خود را به شیوه‌های نوین الکترونیکی کد USSD با شماره‌گیری #۰۵۸*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه به‌صورت غیرحضوری پرداخت کنند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 954309

مهمترین اخبار ایران و جهان: