نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 15:39

احتمال اجرای طرح زوج و فرد خودروها در اصفهان از درب منازل

اصفهان – رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: احتمال اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل در اصفهان با توجه به شرایط ترافیکی فعلی در این شهر وجود دارد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال با توجه به خریدهای شب عید و همچنین بازگشایی زاینده رود و حضور مردم در حاشیه رودخانه شاهد افزایش ترافیک در هسته مرکزی شهر و حاشیه رودخانه زاینده رود هستیم، اظهار داشت: از این رو می‌طلبد که مسئولان شهری در شورای ترافیک استان و شهرستان اصفهان تدابیر جدیدی را برای مدیریت ترافیک در این مناطق اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین افزایش ساعت کاری مترو در این زمینه می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: البته ضروری است دسترسی که وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی سهل الوصول باشد و مردم بتوانند به راحتی از این ناوگان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه چنانچه ضروری باشد طرح زوج و فرد را در صورت ادامه این شرایط از درب منازل اجرا کنیم، گفت: افزایش تعداد پارکینگ‌های شهر در مناطق دارای جاذبه سفر بیشتر باید افزایش یابد تا مردم خودروهایشان را در محل‌های دوبله و ممنوعه پارک نکنند و منجر به ایجاد ترافیک نشوند.

سرهنگ محمدی با تاکید بر اینکه همکاران ما در پلیس راهور در این ایام حضور حداکثری را برای کنترل ترافیک خواهند داشت، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه پارک ممنوعه منجر به ایجاد گره ترافیکی می‌شود و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

وی از شهروندان خواست تا نسبت به رعایت نکات قانونی توجه بیشتری داشته باشند تا پلیس راهور مجبور به اعمال قانون برای آنها نباشد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تاکید کرد: چنانچه شرایط ترافیکی شهر به صورت فعلی ادامه داشته باشد امکان اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033497

مهمترین اخبار ایران و جهان: