نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 12:47

گام جدید ضد صهیونیستی در آفریقای جنوبی

پارلمان آفریقای جنوبی به پیش نویس قطعنامه کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی به خاطر جنایتهای این رژیم علیه فلسطینیان رأی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، پارلمان آفریقای جنوبی به پیش نویس قطعنامه کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی به خاطر جنایتهای این رژیم علیه فلسطینیان رأی داد.

حزب آزادی ملی که پیش نویس این قطعنامه را به پارلمان ارائه داد، در بیانیه ای اعلام کرد: امثال این اقدامات از حمایت نلسون ماندلا، رهبر فقید مبارزه علیه تبعیض نژادی حمایت می شد.

در این بیانیه آمده است: این لحظه ای است که ماندلا به آن افتخار خواهد کرد. همیشه می گفت آزادی ما بدون آزادی فلسطینی ها کامل نیست. اسرائیل با آواره کردن فلسطینی ها و قتل و اقدامات علیه آنها، ایجاد شد. آنها نظام آپارتاید به منظور سیطره بر فلسطینی ها برقرار کردند. به عنوان مردم آفریقای جنوبی مخالف این هستیم که در برابر این رژیم آپارتاید دست بسته بمانیم.

لازم به ذکر است که آفریقای جنوبی از سال ۱۹۹۵ و آغاز روابط رسمی سیاسی میان دو کشور همواره حامی ملت فلسطین و آرمان آن بوده است. این کشور سال ۲۰۱۹ نیز سطح دیپلماتیک خود را با تل آویو کاهش و سفیر خود را به کشورش فراخواند. این اقدام آفریقای جنوبی به علت جنایت‌هایی بود که رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین انجام داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1081109

مهمترین اخبار ایران و جهان: